တခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ေငြစကၠဴတို႔ရဲ့ ဒီဇိုင္းကိုဖန္တီးခဲ့သူ ဒီဇိုင္းပညာရွင္ ဆရာႀကီး ဦးေအးျမင့္

တခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ေငြစကၠဴတို႔ရဲ့ ဒီဇိုင္းကိုဖန္တီးခဲ့သူ ဒီဇိုင္းပညာရွင္ ဆရာႀကီး ဦးေအးျမင့္

ႏွာသီးဖ်ားအထိ ေလ်ာက်ေနတဲ့ မ်က္မွန္ တစ္လက္၊ ဝတ္လွ်က္သား ေမွာက္ခံုျဖစ္ေနတဲ့ လက္ပတ္နာရီ တစ္လံုးတို႔ဟာ မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္ေကာက္ဝတ္တို႔ရဲ့ ေခ်ာင္က်ေနမႈကို သက္ေသ ခံေနပါတယ္။ မ်က္လံုးအစံု မွိတ္လွ်က္သားဟန္ ေပၚေနေပမယ့္ အေၾကာေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းျမင္သာေနတဲ့ ေျခအစံု ဟာ ၾကမ္းျပင္အထက္ စင္တီမီတာ အနည္းငယ္ အကြာ ကေန ႂကြႂကြေလး လွမ္းလို႔လာေနတာေပ့ါ။ ခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ႏႈတ္ခမ္းတစ္စံုကို တင္းတင္းရင္းရင္း မရိွေတာ့တဲ့ အေရျပားေအာက္က ေမးရိုးကားကား နဲ႔ အတူ ေပါင္းစပ္ျမင္ရတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာေတာ့ ဇရာ က ေတာင္ ဖံုးမထားႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ပံုရိပ္ေတြက ထင္းထင္းလင္းလင္း ရိွေန ဆဲပါပဲ။

အနက္နည္းနည္း အျဖဴမ်ားမ်ား ဆံပင္ႀကဲႀကဲသာ ရိွေန ေတာ့ေပမယ့္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ နဖူး ကို ပိုင္ဆိုင္ ထားတဲ့ အဖိုးအိုဟာေကာ္လံကတုံး အက်ီအျဖဴ လက္ရွည္ကို လက္ေခါက္ဝတ္ၿပီး ပုဆိုးကိုလည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီးေႏွာင္ထားတယ္။၁၀ ေပခန္႔သာရွိတဲ့ အကြာအေဝးကို ေဘးက ေဖးမ တဲ့ အိမ္သားတစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ ခါးကို တတ္ႏိုင္ သမွ် မတ္မတ္ထားၿပီး လွမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့ အသက္ ၈၆ ႏွစ္ အရြယ္ အဲဒီအမ်ိဳးသားႀကီးရဲ့ အကၤ်ီအိပ္ကပ္ထဲမွာေတာ့ ေဘာပင္ႏွစ္ေခ်ာင္းတပ္လွ်က္ေပ့ါ။ သူကပလတ္စတစ္ ေနာက္မွီကုလားထိုင္တစ္လံုးေပၚ ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ထိုင္ခ်ေနရင္း အသံ တစ္ခု ကို အားယူျပဳလိုက္ပါတယ္။ ေမာပန္းဟန္ ကဲေနတဲ့ သူ႔ရဲ့ စကားသံက “ကၽြန္ေတာ္ေအးျမင့္ပါ”တဲ့။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ “ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းသုေတသီ”…လို႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူ႔ရဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္ ဂုဏ္ယူစရာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ျဖည္းျဖည္းညွင္းညွင္း ေျပာျပပါတယ္။ တစ္ေနရာအေရာက္ အသံကိုတတ္ႏိုင္သမွ် ခပ္ျမင့္ျမင့္ ျပဳရင္း “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံု ပါတဲ့ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာ ” လုိ႔ အားတက္သေရာ ေျပာခ် လိုက္ပါေတာ့တယ္။ဟုတ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၄ ႏွစ္၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ထြက္ရိွခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္ းရုပ္ပံုပါ ေငြစကၠဴေတြကို ဒီဇိုင္း ေရးဆြဲေပးခဲ့သူဟာ ဦးေအးျမင့္ပါ။ “အဲဒီအရင္တုန္းက ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မသိပါဘူး”လို႔ သူကဆိုတယ္။ အမွန္တကယ္မွာလည္း ဒီလိုထူးျခားတဲ့မွတ္တမ္း ေရးထိုး ခြင့္ရမယ့္ ကံၾကမၼာဟာ ထိုက္တန္သူ လက္ထဲ ကို ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္လာခဲ့တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ပါပဲ။

အေၾကာင္းကေတာ့ ဦးေအးျမင့္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္ သြင္းကုန္ ေကာ္ပုိေရးရွင္းရဲ့ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းေတြကို တာဝန္ယူေနသူသာ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္သံုး ေငြစကၠဴ ထုတ္လုပ္ျခင္း လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ နည္းနည္းေလး မွ နီးစပ္ဖူးသူ မဟုတ္လို႔ပါပဲ။ကံတရားက ဖန္လာေတာ့ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ၊ အိုဆာကာၿမိဳ့မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ World Expo 70 ျမန္မာ ျပခန္းအတြက္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ကုိ တာဝန္ ယူထားခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ ရယူထားတဲ့… ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ဥကၠ႒ ဦးေနဝင္း ရဲ့ ဆင့္ေခၚခ်က္က သူ ့ထံ ရုတ္တရက္ ေရာက္လို႔ လာ ပါတယ္။

“ဂ်ပန္မွာရိွတဲ့ ျမန္မာသံရံုးကတစ္ဆင့္ သံုးရက္အတြင္း အဂၤလန္ ေရာက္ေအာင္ လႊတ္ဖို႔ ဦးေနဝင္း က ညႊန္ၾကားတယ္။ဘယ္သူမွ မေျပာနဲ႔တဲ့။ သံအမတ္ႀကီး ေတာင္ မသိဘူး။ ဘာကိစၥလဲဆိုတာ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒကို သြတ္သြင္းကာ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အၿငိမ္းစား တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္၊ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္းျဖစ္ တဲ့ ဦးေနဝင္းဟာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ လန္ဒန္ၿမိဳ့မွာ ေနအိမ္ တစ္လံုး ဝယ္ယူထားၿပီး သြားေရာက္ အနားယူေလ့ ရိွခ်ိန္ပါ။“အဲဒီေလာက္အေဝးႀကီးကို အဖြဲ့လိုက္ မဟုတ္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္း သြားရမွာဆိုေတာ့ ရင္ခုန္တာ ေပါ့ဗ်ာ။ က်ရာတာဝန္ လုပ္ရမွာေပ့ါ…လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး သြားလိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္တဲ့က႑ေတာ့ ျဖစ္မယ္ ထင္တာေပ့ါေလ” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။

ဦးေနဝင္းက သူ႔တစ္ဦးထဲ ေခၚထားတာေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ အေနာက္ဂ်ာမနီက ကူးလာမယ့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေမာင္ခ်ိဳ၊ ျမန္မာျပည္က လာရမယ့္ ဗုိလ္မွဴးႀကီးတင္လွနဲ႔ ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းတို႔ ပါဝင္တယ္ လို႔ ဦးေအးျမင့္က ျပန္ေျပာင္းေျပာ ပါတယ္။“လန္ဒန္မွာ ေလးေယာက္စံုေတာ့ ဦးေနဝင္းကို သံုးခါ ေလာက္ေတြ့ရတယ္။ အိမ္မွာေတာ့ မတည္းရဘူး၊ ဟိုတယ္မွာတည္းခိုင္းတယ္”လို႔ ဦးေအးျမင့္ က ဆို ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ေငြစကၠဴအသစ္ ထုတ္လုပ္ေရး ကိစၥေတြကို ဗိုလ္မွဴးႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ေမာင္ခ်ိဳနဲ႔ တင္လွ တို႔က တာဝန္ယူရၿပီး ဒီဇိုင္းကိစၥကိုေတာ့ ဦးေအးျမင့္နဲ႔ အတူ တာဝန္ယူဖို႔ ဗုိလ္မွဴး ေအာင္သန္း ကို တာဝန္ ေပးတယ္လို႔ သူက ဆက္ ေျပာပါတယ္။

“ဗိုလ္မွဴးေအာင္သန္းက ပန္းခ်ီသင္ဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီ အျမင္ေလး အထိုက္အေလွ်ာက္ ရိွတယ္ေပ့ါဗ်ာ”လို႔ ဦးေအးျမင့္ကေျပာပါတယ္။အဲဒီတပ္မေတာ္ အရာရွိေတြ ဟာ ေငြစကၠဴထုတ္လုပ္ေရး ကိစၥေတြမွာ အရင္ကတည္း က အေတြ့အႀကံဳရိွၾကၿပီး ဂ်ာမနီ ဘာသာစကားကို လည္း တက္ကၽြမ္းၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။အဲဒီေနာက္ ဦးေနဝင္းနဲ႔ ေငြစကၠဴေပၚမွာ ျမန္မာမႈ ပန္းဒီဇိုင္းက ဘယ္အခ်ိဳးအစားေလာက္ ယူမယ္၊ ပံု က ဘယ္ေလာက္ယူမယ္ စသျဖင့္ အေပၚယံ ေဆြးေႏြးၾက ၿပီးေနာက္ သူတို႔အဖြဲ႔ ဂ်ာမနီဖက္ ကူးၿပီး တစ္လအတြင္း ဒီဇိုင္းကို အၿပီး ေရးဆြဲၾကရ ပါေတာ့တယ္။

ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းေတြအတြက္ အေျခခံ သတ္မွတ္ခ်က္က ေတာ့ အေၾကာင္းအရာ၊ သံုးစြဲမယ့္ပံုနဲ႔ အတု လုပ္ဖို႔… မလြယ္ကူေရးတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေအးျမင့္ကေျပာ ပါတယ္။“အင္မတန္စိတ္တဲ့ စုတ္ခ်က္ေလးေတြ သံုးတယ္။ လွလည္းလွရမယ္ ခဲရာခဲဆစ္လည္း ျဖစ္ ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တာေပ့ါ” လို႔ သူကဆိုပါတယ္။ဒီလိုနဲ႔ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၇၇ ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာ့ ေငြစကၠဴနဲ့ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဝါဇီစက္ရံုမွာ ေျပာင္းေရႊ့တာဝန္ထမ္းခဲ့သူ ဦးေအးျမင့္ရဲ့လက္ရာ ေငြစကၠဴေတြဟာ ေရွ့ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ထြက္ရိွလာပါေတာ့တယ္။ဦးေအးျမင့္ရဲ့ ေငြစကၠဴဒီဇိုင္နာဘဝဟာ ကံ ေကာင္းမႈေတြ နဲ႔ခ်ည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။၅ က်ပ္တန္ေငြစကၠဴနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္မႈေတြကို လည္း လက္ခံရရိွလိုက္ပါေသးတယ္။

နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ သတင္းစာဆရာႀကီး ဇဝနရဲ့ ေဝဖန္ခ်က္ကေတာ့ ထင္ရွားပါတယ္။ အဲဒီ ေငြစကၠဴရဲ့ ေနာက္ေက်ာက ထန္းပင္ေပၚတက္ေနတဲ့ ထန္းတက္ သမား၊ ထန္းအိုးနဲ႔ ထန္းသီးပံုေတြပါတဲ့ ဒီဇိုင္းမွာ ေဝဖန္ စရာအခ်ိဳ့ ရိွေနတာေၾကာင့္ ပါပဲ။အေခ်ာဆြဲၿပီးသား ေငြစကၠဴဒီဇိုင္းကို ဦးေနဝင္း က လာ ၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျပန္ဆင္စရာရိွတာေတြ ျပင္ဆင္ရင္း ထန္းပင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အရိွတရား တစ္ခုက ခ်ိဳ့ယြင္း သြားတာမ်ိဳးပါ။“ထန္းသီး သီးတာက ႁပြတ္ေနေအာင္သီးတာ အားလံုး လဲ သိပါတယ္။အခိုင္လိုက္ႀကီးေတြ ေပ့ါ။သူ႔ဆီက ျပင္ရ မွာ ျပန္က်လာတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ့ေနရာေတြ ျပန္ ျပင္ရင္း ထန္းသီးက နည္းၿပီး က်ဲသြားတယ္” လို႔ ဦးေအးျမင့္က ဆိုပါတယ္။“ဆရာဇဝန ေဝဖန္တာ မွန္တယ္ဗ်။ အမွားကို ေဝဖန္ ျပတာ လက္ခံပါတယ္” လို႔လည္း သူက ဆက္ ေျပာတယ္။

ဦးေအးျမင့္က ဒီကိစၥအေပၚ အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္ မေကာင္း ျဖစ္ေနေသးတယ္ဆိုတာကိုလည္း သူ႔ ရဲ့ စကားေတြထဲမွာ ေတြ့ရပါတယ္ ။“ဇီးျပားတို႔ ခ်ိဳခ်ဥ္ တို႔ ပံုႏိွပ္တာမွမဟုတ္ပဲ။ ျပန္ျပင္ခ်င္လည္း ျပင္လို႔ မရဘူး” တဲ့။ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ရဲ့ မွတ္တမ္းေတြအရ ဆိုရင္ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ ကာလ အတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုပ ါေငြစကၠဴေတြထဲက ၁ က်ပ္တန္ ဟာ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္၊ ၁၀ က်ပ္ တန္နဲ႔ ၅ က်ပ္တန္တို႔ဟာ ေနာက္ တစ္ႏွစ္ ဇြန္လနဲ႔ ေအာက္တိုဘာ လကုန္ရက္ေတြမွာ ထြက္ရိွခဲ့ပါတယ္။၁၅ က်ပ္တန္ကိုလည္း သူေရးဆြဲခဲ့တယ္လို႔ေျပာေပ မယ့္ အဲဒီေငြစကၠဴဟာ ဝါဇီမွာ ဦးေအးျမင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္တဲ့ ကာလ အလြန္ ကိုးႏွစ္အၾကာ၊ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္ေန႔ေရာက္မွထြက္ရိွတယ္လို႔ ဗဟိုဘဏ္ရဲ့ မွတ္တမ္းေတြက ဆိုထားပါတယ္။ “ကြ်န္ေတာ္ မရိွေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းထြက္တဲ့ ဟာေတြ သံုးႏိုင္မယ့္ပံုေတြ ထားခဲ့တယ္ ”လို႔ေတာ့ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပံုေငြစကၠဴဒီဇိုင္း ေရးဆြဲမႈကို သူ႔ဘဝမွာဂုဏ္ယူဖြယ္ အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္ခ်က္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ဝါဇီမွာ အခ်ိန္အၾကာႀကီး တာဝန္ မထမ္းခဲ့ရပါဘူး။

လက္ေထာက္ဌာနခြဲမွဴးရာထူးနဲ႔ က်ပ္ ၅၀၀ ကေန စတင္ရရိွတဲ့ႏႈန္းထားနဲ႔အလုပ္ဝင္ၿပီး ၂ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာတဲ့အခ်ိန္မွာ အထက္အရာရိွထံ သူေရးပို႔လိုက္တဲ့ စာတစ္ေစာင္က ဝါဇီနဲ႔ ဦးေအးျမင့္ကို လမ္းခြဲဖို႔ ျဖစ္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ “ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီေလာက္နဲ႔ မစားေလာက္တဲ့ အေၾကာင္း မူလမိခင္ဌာနကို ေျပာင္းခ်င္တဲ့အေၾကာင္း စာရွည္ရွည္ေရးၿပီး တင္ျပလိုက္တာ စိတ္ဆိုးသြားၿပီး ေတာ့ စက္ရံုမွဴးက အျပစ္ရွာေတာ့ တာေပ့ါဗ်ာ” လို႔ သူ က ျပန္ေျပာျပတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္ နဲ႔ ဝါသနာအရ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ပန္းခ်ီေတြထဲ မွာ ေခတ္ေပၚခႏၶာကိုယ္အသားေပး ပံုအခ်ိဳ့ ရိွေနတာကို အေၾကာင္းျပၿပီး အထက္အရာရိွက သူ႔ကိုအလုပ္ကေန ထုတ္ပစ္လိုက္ပါ ေတာ့တယ္။

“လုပ္စားလို႔မရေအာင္ လုပ္တာပဲ”လို႔ သူက ေျပာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမန္မာျပည္က စက္ရံု အလုပ္ရံု၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ရံုးဌာနအားလံုးဟာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရပိုင္အျဖစ္ ရိွေနတာမို႔ ဌာနတစ္ခု က အခုလိုအျပစ္ခ်ၿပီး အလုပ္ထုတ္ လိုက္ၿပီဆိုရင္ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။“ အယူခံ ေတာင္းေသးတယ္။ကြ်န္ေတာ့္ဖက္က ဦးလွထြန္းျမင့္ဦး … ဆိုတဲ့ ရခိုင္အမတ္ႀကီး ရက္ကန္း ပညာရွင္က ကူညီၿပီး ဦးေနဝင္းဆီ စာပို႔ေပးတယ္။ မရပါဘူး။ ဘယ္မွာမွ လုပ္ကိုင္စားလို႔မရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ အျပစ္ခ်တယ္” လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္ရဲ့ အေရးႀကီး စာရြက္ စာတမ္းေတြကို ပံုႏိွပ္တဲ့ လွ်ိဳ့ဝွက္စက္ရံုတစ္ခုရဲ့ သမိုင္း မွာ ဦးေအးျမင့္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေငြစကၠဴ၊ တံဆိပ္ေခါင္း၊ ထီလက္မွတ္နဲ႔ ျပကၡဒိန္ဒီဇိုင္းေတြကေတာ့ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဝါဇီက အလုပ္ျပဳတ္ခဲ့တဲ့ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မႏၱေလး ၿမိဳ့သား ဦးေအးျမင့္ဟာ အမရပူရကိုျပန္ၿပီး အေျခ ခ်ရ ပါေတာ့တယ္။ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္းေလးေတြ ဟုိနားေရး ဒီနားေရးလုပ္ေနရတဲ့ ဦးေအးျမင့္ကို သူ႔မိတ္ေဆြေတြ က ရန္ကုန္တက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ ကူညီေပးလိုက္ၾက ပါတယ္။ “ဒီမွာလုပ္စားလို႔ကေတာ့ ခ်ိဳခ်ဥ္တံဆိပ္တို႔ ဘာတို႔ပဲ ေရး ရမွာ။ ခင္ဗ်ားက ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ ေရးႏိုင္တဲ့ လက္ရိွတာပဲ။ ရန္ကုန္သြားမွျဖစ္မွာဆိုၿပီးအတင္းကူညီ ၿပီး လႊတ္ၾကတယ္”လို႔ ဦးေအးျမင့္က ေျပာပါတယ္။ဦးေအးျမင့္နဲ႔ ရန္ကုန္ရဲ့ ကနဦးေန႔ရက္ေတြကေတာ့ ၃၉ လမ္းနဲ႔ လြစၥလမ္း (ယခုဆိပ္ကမ္းသာလမ္း) ၾကား… မဟာဗႏၶဳလလမ္းမေပၚမွာရိွတဲ့ ရုပ္ရွင္မင္းသား ဦးထြန္းေဝရဲ့ တိုက္ခန္းကေနစတင္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းကထုတ္တဲ့ ရတနာမြန္ မဂၢဇင္းမွာ မ်က္ႏွာဖံုးဆြဲခြင့္ရခဲ့ၿပီး ၂၅ ႏွစ္တိတိ လစဥ္ မပ်က္ မ်က္ႏွာဖံုးပံုေရးဆြဲေပးတဲ့အထိ တာဝန္ေက်လို႔ ဝိုင္အမ္ဘီေအ အသင္းႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ လက္မွတ္ ကိုလည္း ရရိွခဲ့ပါတယ္။

ဒါတင္မကပါဘူး၊ ဒီဖက္ေခတ္အထိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြ့ႏိုင္တဲ့ ဘုရား၊ ပုထိုး၊ ေက်ာင္းကန္ေတြရဲ့ ျမန္မာမႈ ဒီဇိုင္းေတြ၊အႏုပညာလက္ရာေတြေၾကာင့္ ျမန္မာမႈဒီဇိုင္း ေလာကမွာ ပညာရွင္၊ သုေတသီ ဆရာႀကီးဦးေအးျမင့္ ဆိုတဲ့ နာမည္တစ္လံုး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ခဲ့ ျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။ဒီလိုမွတ္တမ္းေကာင္းေတြရိွတဲ့ အဘိုးအိုက ဒီကေန႔မွာေတာ့ “ရိုးရိုးသားသားေျပာရရင္ ဂုဏ္ယူတာေပ့ါ၊ ၀မ္းသာတာေပ့ါ” လို႔ သူ႔ရဲ႕ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ အေပၚ မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။ သူက တိုးတိုးညွင္းညွင္း စကားသံေလးနဲ႔ အေလာသံုးဆယ္ ဆက္ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။ ေငြစကၠဴေတြမွာ ျမန္မာမႈကိုဆက္ၿပီး အေလးေပးတာ ျမင္ရေတာ့ ဝမ္းသာသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ပံုနဲ႔ ေငြစကၠဴ ေတြကိုလည္း ျပန္ျမင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ “ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလးစားအပ္တဲ့၊ ျမတ္ႏိုးအပ္တဲ့ အရာ မွန္သမွ်ကို ေနာက္တန္း မပို႔ေစခ်င္ပါဘူး။ ေရွ့တန္းမွာ ရိွေစခ်င္ပါတယ္” တဲ့။

မွတ္ခ်က္- ဆရာ ဦးေအးျမင့္သည္ မႏၲေလးၿမိဳ့၊ အမရပူရၿမိဳ့နယ္​၊မဟာဂႏၶာရံုက်ာင္းတိုက္​အနီးရွိ ၎၏ေနအိမ္​တြင္ ေနထိုင္​ျပီး …၃ ရက္ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၇ (အသက္ ၈၈ႏွစ္) အရြယ္ တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါသည္။ crd

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *