ထီးေတာ္ေနရာမွာ ထူးထူးျခားျခား နဂါးေခါင္း တပ္ထားတဲ့ နဂါးေစတီေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္က သမိုင္းေၾကာင္း အျပည့္အစံု

ထီးေတာ္ေနရာမွာ ထူးထူးျခားျခား နဂါးေခါင္း တပ္ထားတဲ့ နဂါးေစတီေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္က သမိုင္းေၾကာင္း အျပည့္အစံု

“နဂါးေခါင္းထီးနဲ႔ အရည္းႀကီးေစတီ”

ဒီေန႔စိတ္ေနာက္ညဴးလို့ တေနကုန္နီးပါး လိုင္းမတက္ဘဲေနလိုက္ပါတယ္။ ညဘက္လိုင္းတက္ၾကည့္ေတာ့ ေဖးဖြတ္တခြင္လုံးမွာ ေစတီမွာနဂါးေခါင္းတင္ထားတဲ့ေစတီေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပြဲအေတာ္ဆူေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ပါတီနိုင္ငံေရးသမားေတြကလဲ မဆီမဆိုင္ ဘုရားကိုနိုင္ငံေရးထဲ အတြင္းဆြဲထည့္ၿပီး တဖြဲ႕နဲ႔တဖြဲ႕စားခြက္လု ရန္ေစာင္ေနၾကျပန္တယ္။

“အရွင္အရဟံ”တည္ခဲ့တာ၊ ဝိဇၨာေတြတည္ခဲ့” စသည္ျဖင့္ ေျဖရွင္းေျပာၾကားတဲ့သူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ေလ့လာထားတဲ့အသိ သင္ယူထားတဲ့ပညာအရ ဒီေစတီဟာဘယ္လိုေစတီဆိုတာ သုံးသတ္မိေပမယ့္ အာဏာနိုင္ငံေရးေတြၾကားမွာ ေရးလိုက္ရင္ သူတို့နဲ႔ တတန္းစားထဲျဖစ္သြားမွာစိုးလို့ မေရးဘဲေနေနခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ရင္းႏွီးတဲ့ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ သံဃာေတြ၊ လူဒကာ၊ ဒကာမေတြက ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခဏခဏလာေမးလို့ သူတို့ကိုေတြကို ကိုယ္သိသေလာက္ေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။ ေမးသူေတြမ်ားလာတာေၾကာင့္ သာသနာနဲ႔စပ္တဲ့ကိစၥျဖစ္လို့ သံဃာတပါးအေနနဲ႔ ေရသင့္လို့ထင္လို့ အခုေရးလိုက္ရပါတယ္။

ဒီနဂါးေခါင္းထီတင္တဲ့ေစတီဟာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာေစတီေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရွင္အရဟံတည္ထားတဲ့ေစတီမဟုတ္သလို ဝိဇၨာတို့တည္ထားတဲ့ေစတီလည္းမဟုတ္ပါဘဲ အရည္းႀကီးဂိုဏ္သားတို့တည္ထားတဲ့ေစတီပဲျဖစ္ပါတယ္။

ပုဂံမင္းတပါးျဖစ္တဲ့ ေတာင္သူႀကီးမင္းေခၚ ေညာင္ဦးေစာမင္းဟာ သကၠရာဇ္(၂၉၃) ခု AD ၉၃၁, မွာ နန္းစံပါတယ္။ ထိုဘုရင္ဟာ မင္းမျဖစ္ခင္က သခြားစိုက္ေတာင္သူတဦးျဖစ္ပါတယ္။ တရက္မွာ ထိုစဥ္ကပုဂံဘုရင္ျဖစ္တဲ့ သိန္းဃိုဠ္မင္းဟာ ေတာကစားထြက္လာရင္း ဗိုက္ဆာလွတာနဲ႔ သခြားခင္းထဲဝင္ၿပီး သခြားသီးေတြကို ဆြတ္ၿပီးစာပါတယ္။သခြားခင္းပိုင္ရွင္ယာသမားလဲ သခြားသီးစားေနတဲ့သူကို ဘုရင္မွန္းမသိဘဲ သူခိုးထင္ၿပီး တူရႊင္းနဲ႔ရိုက္လိုက္ပါတယ္။ ဒီဒဏ္ရာနဲ႔ပဲ သခြားခင္းထဲမွာ သိန္းဃိုဠ္မင္းနတ္ရြာစံသြားပါတယ္။

ဘုရင္ေနာက္မွာ ခစားရတဲ့ ျမင္းခံဟာ ဘုရင္ေသၿပီးမွ သခြားခင္းထဲေရာက္လာပါတယ္။ သူလက္ခ်က္နဲ႔ ဘုရင္ေသတယ္လို့ နတ္တြင္းကအမတ္ေတြအထင္မွားမွာစိုးရိမ္တာကတေၾကာင္း ဘုရင္ကိုသတ္ရင္ ဘုရင္ျဖစ္တဲ့အေလ့ရွိတာက တေၾကာင္းေၾကာင့္ သခြားေတာင္သူကို တိတ္တဆိတ္နန္းေတာ္ေခၚသြားၿပီး မိဖုရားႀကီးနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ဘုရင္တင္ေျမႇာက္လိုက္ပါတယ္။

ဘုရင္ျဖစ္သြားတဲ့ ေတာင္သူႀကီးမင္းဟာ သူ႔ရဲ့သခြားခင္းေနရာမွာ ဥယ်ာဥ္ႀကီးေဆာက္လုပ္ၿပီး နဂါး႐ုပ္တုမ်ား၊နဂါးေစတီမ်ားထုပ္လုပ္တည္းတားကိုးကြယ္ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္က ပုဂံမွာဗုဒၶသာသနာေမွးမွိန္အားေပ်ာ့ၿပီး အရည္ႀကီးဝါဒမ်ားက လႊမ္းမိုးေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ လုံးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အေငြ႕အသက္ေတာ့က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။

ဗုဒၶဘာသာဟာ သေရေခတၱရာေခတ္ကတည္းက ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္းသို့ ျပန္႔ႏွံေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂံေခတ္ဦး AD ၃၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ေလာက္မွာ အားေပ်ာ့ေနၿပီလို့ခန္႔မွန္းရပါတယ္။ အရည္းႀကီးမ်ားကလည္း ဗုဒၶဝါဒကိုမ်က္ကြယ္ျပဳၿပီ တႏၲရ၊မႏၲရမ်ားကို ပဓာနထားကာ မိမိတို့ရဲ့ဝါဒမ်ားကိုစိတ္ႀကိဳက္ျဖန္႔ေဝၾကပါတယ္။

ေတာင္သူႀကီးမင္းဟာ ထိုအရည္းႀကီးမ်ားနဲ႔ေပါင္းၿပီးေစတီ၊ပုထိုးမ်ားတည္ထားပါတယ္ ။ထိုေစတီမ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာေစတီနဲ႔ တူသေယာင္တည္ထားေပမယ့္ နဂါး႐ုပ္ကိုပဓာနျပဳထားပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအေငြ႕အသက္က်န္ေနဆဲျဖစ္တာမို့ နဂါးေစတီ၊နဂါးပုထိုးေတြတည္တဲ့အခါမွာလည္း ဗုဒၶဘာသာေစတီ၊ပုထိုးေတြအတိုင္း ပုံစံယူတည္ၾကတာပါ။

ေတာင္သူႀကီမင္းဟာ နဂါးပုထိုးေစတီေတြတည္ၿပီးနံနက္၊ညေတြမွာ ထမင္းဟင္း၊ေသရည္မ်ားတင္ပေလ့ရွိပါတယ္။ နတ္ေတာ္ေက်ာင္းဒကာ မင္းက်မ္းသာလို့အမည္ခံပါတယ္။ ဒီကာလေတြဟာ နဂါးကိုးကြယ္မွုအလြန္အားေကာင္းတဲ့ ကာလျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မင္းအားေပးမွုနဲ႔အတူ တနိုင္ငံလုံးကိုျပန္႔ႏွံ့ခဲ့ပါတယ္။ ထိုေခတ္အႂကြင္းအက်န္ျဖစ္တဲ့ နဂါးကိုးကြယ္မွုဟာ အခ်ိဳ့ေနရာေတြမွာ ယခုထက္တိုင္ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ထိုေစတီေတြဟာ ယခုလိုင္းေပၚမွာျပန္႔ေနတဲ့ေစတီမ်ိဳးေတြပါ။ ထိုကဲ့သို့ေသာေစတီမ်ိဳးကို ထိုစဥ္က အရည္ႀကီးတို့ လႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံအလည္ပိုင္းေဒသတခ်ိဳ့မွာယခုတိုင္ေတြ႕နိုင္ပါတယ္။

ထိုေစတီမ်ားဟာ အေပၚထီေနရာမွာ ထီးေတာ္မဟုတ္ဘဲ နဂါးေခါင္းတင္ထားတာကလလြဲရင္ ဗုဒၶဘာသာေစတီအတိုင္းျဖစ္ေနတာမို့ သမိုင္းမသိတဲ့ေႏွာင္းေခတ္လူေတြက ေရွးေဟာင္းေစတီ၊ ေရွးဆရာေတာ္ေတြ၊ဝိဇၨာေတြ တည္ထားခဲ့တဲ့ေစတီလို့ထင္မွတ္သြားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ နဂါး႐ုံ႐ုပ္ပြားေတာ္၊နဂါး႐ုံေစတီတို့နဲ႔ အရည္းႀကီးဘုရားတို့နဲ႔ မလြဲဖို့လိုပါတယ္။ နဂါး႐ုံဘုရားက အားလုံးသိထားတဲ့အတိုင္း ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို နဂါးက ပါးပ်ဥ္းနဲ႔အုပ္မိုးကာထားတဲ့ပုံေတာ္ပါ။ နဂါး႐ုံေစတီကေတာ့ ေစတီကိုနဂါးကရစ္ပတ္ကာကြာၿပီ ထီးေတာ္ကို သူ႔ရဲ့ပါးပ်ဥ္းနဲ႔ အုပ္မိုးကာကြယ္ထားတာပါ။

အရည္းႀကီးဘုရားကေတာ့ ယခုလူေျပာမ်ားေနတဲ့ ေစတီကိုရစ္ပတ္ၿပီး ထီးေတာ္ကို နဂါးေခါင္းထည့္ထားတာပါ။ဒါေလာက္ဆိုရင္ နဂါးေခါင္းဘုရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျမင္ရွင္းေလာက္ၿပီလို့ထင္ပါတယ္။ အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာသုေတသနနယ္ပယ္ျဖစ္တာမို့ ေသျခာအေသးစိပ္ေျပာမွျပည့္စုံမွာျဖစ္ေပမယ့္ တထိုင္တည္းနဲ႔ အကုန္ေရးဖို့ရွင္းဖို့ဆိုတာ ဘယ္လိုမွမျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ သို့ေလာသို့ေလာစိတ္ဒြိဟျဖစ္ေနသူမ်ားအျမင္ရွင္းသြားသလို၊ သမိုင္း၊သုေတသနကိုစိတ္ဝင္စားသူပညာရွင္မ်ားအတြက္ ဆက္လက္ေလ့လာဖို့အေထာက္အကူျဖစ္ေစမွာပါ။

ဒီနဂါးေခါင္းထီးတင္ထားတဲ့ အရည္းႀကီးေစတီေတြဟာ ဗုဒၶသာသ နာနဲ႔မအပ္စပ္တာမို့ ဒီလိုေစတီပုံစံမ်ိဳးအသစ္တည္ထားတာေတြ မရွိေအာင္ မဟနအဖြဲ႕က ထိန္းေၾကာင္းေပးဖို့လိုပါတယ္။ ထို့အတူ အရည္းႀကီးဘုရားေတြဟာလည္း ကိုးကြယ္သူမ်ားအက်ိဳးမျဖစ္ေပမယ့္ သမိုင္းအတြက္ တန္ဖိုးျဖတ္မရတဲ့ အေထာက္အထားမ်ားျဖစ္တာမို့ တာ၀န္ရွိသူမ်ားအေနနဲ႔ ေရွးမူေဟာင္းအတိုင္း စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းသင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳလိုက္ပါတယ္။

“သုခိတာ ေဟာထ၊ ဒုကၡာ မုစၥထ”(ခ်မ္းသာဟူသမၽွ ျပည္စုံၾကပါေစ၊ ဆင္းရဲမွန္သမၽွ ကင္းေဝးၾကပါေစ) crd ဓမၼဝီရ ေဒါက္တာေတဇနိယ

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*