နိုင္ငံေက်ာ္ဆိုင္းဆရာႀကီး ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ စိန္မြတၱားနဲ႔ သူ႔ရဲ့အဖြဲ႕သားေတြ အရွက္ကြဲခဲ့ရတဲ့ပြဲ

နိုင္ငံေက်ာ္ဆိုင္းဆရာႀကီး ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ စိန္မြတၱားနဲ႔ သူ႔ရဲ့အဖြဲ႕သားေတြ အရွက္ကြဲခဲ့ရတဲ့ပြဲ

ရြာစားစိန္မြတၱားနဲ႔ စာေဟာဆရာ ေရႊဘိုစိန္ (စိန္မြတၱား ေရးသည္။)

အပိုင္း (၁)

က်ေနာ္အသက္ ၃၀.ေလာက္က “အရြယ္ေကာင္း အခါေကာင္း ငါကြ”ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ေရႊဘိုၿမိဳ့ရဲ့ ၿမိဳ့မ်က္ႏွာဖုံး ဘိသိက္ေျမႇာက္လည္း ပါဝင္တဲ့ အလွူႀကီးမွာ သြားတီးတယ္။ အလွူဖိတ္စာ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဘိသိက္ဆရာနာမည္ မပါလာဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ညေနေစာင္းေတာ့ အလွူ႔ဒါယကာ+အလွူ႔ဒါယိကာမကိုယ္တိုင္ ဆိုင္းကို လာဧည့္ခံတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဘိသိက္ဆရာ အမည္မပါ၍ “ဘိသိက္ကို ဘယ္ဆရာေျမႇာက္မွာလဲ”လို့ ေမးပါတယ္။

အလွူ႔ဒါယကာက “ရြာစားေရ … ဘိသိက္ကေတာ့ သည္းခံေပးပါ။ ရြာစားနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ မုံရြာ. မန္းေလး. အုန္းေတာက နာမည္ႀကီးဘိသိက္ေတြ ငွားခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့လိုလုပ္ရင္ အလွူ႔ဒါယိကာမဘက္မွ ေဆြမ်ိဳးေတြက ေသခန္းျပတ္မွာစိုးလို့နာမည္ႀကီး ဘိသိက္ေတြကို မငွါးဝံ့ပါဘူး။ အလွူ႔ဒါယိကာမရဲ့ ဦးေလးေတာ္တဲ့ စာေဟာဆရာကေန ဘိသိက္ေျပာင္းေျမႇာက္တဲ့ ေရႊဘိုဘက္မွ ဦးစိန္ကိုပဲ ေခၚရတယ္။

ဘိသိက္နာမည္ေတာ့ ဘယ္လိုေခၚလဲ က်ဳပ္လည္း မသိပါဘူးဗ်ာ။ သူ႔မွာကလည္း အလွူကူစရာဆိုလို့ ဒီပညာပဲရွိတယ္။ ဒါေလးေတာ့ ကူပါရေစဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို့လည္း ခက္ကုန္တာေပါ့။ ရြာစားကို လာႏွုတ္ဆက္ရင္း အဲ့ဒါေလးလည္း ေမတၱာရပ္ခံရင္း လာေတာင္းပန္တာပါ”ဆိုၿပီး ေျပာလာပါတယ္။

အပိုင္း (၂)

အလွူႀကီးေန႔ နံနက္ဧည့္ခံၿပီး ဘိသိက္ခန္းအတြက္ ျပင္ ဆင္ခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို့လည္း နားေနတာေပါ့။ မွတ္မွတ္ရရ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္အကိုဆရာ စိန္ေက်ာ္ဒင္က ေရႊဘို ရဲတပ္ဖြဲ႕ဆိုင္းမွာ လာတီးေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ကၽြန္ေနာ့္ဆီလည္း အလည္လာရင္း ဆရာတပည့္ စကားေကာင္းေနတုန္း မ႑ပ္ေရွ႕ကို ဆိုက္ကားတစီး ဆိုက္ေရာက္လာၿပီး ဆိုက္ကားဆရာက ဆိုက္ကားကို မ႑ပ္တိုင္နဲ႔ကပ္၊ ႀကိဳးေသာ့နဲ႔ တြဲခ်ည္လို့ ေသာ့ေသခ်ာခတ္တယ္။

ၿပီးေတာ့မွ အဝတ္ထုပ္ေလး ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ၿပီး မ႑ပ္ထဲ ကုပ္ကုပ္ေလးဝင္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္းရဲ့ ညာဘက္ေမာင္းေခ်ာင္အစြန္းမွာ ယို့ယို့ေလးထိုင္ေနပါေရာဗ်ာ။ အလွူမွ တေယာက္ႏွစ္ေယာက္က သူ႔ကို လာႏွုတ္ဆက္တာလည္း ေတြ႕ပါရဲ့။ လူေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ အသက္ ၆၀.ေလာက္။ အဝတ္အစားကလည္း ဆိုက္ကားနင္းရင္း ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္ႏြမ္းႏြမ္းနဲ႔။ မုံရြာနယ္ရဲ့ ေျပာနည္းနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ လူပုံစံက စုတ္မွစုတ္။

အခ်ိန္က်ေတာ့ ဆိုင္းသမားေတြက “ဘိသိက္ကလည္း ဆိုင္းလိုက္တာကြာ။ ခုထိ မလာေသးဘူး”ဆိုတဲ့ ေျပာသံကို ၾကားပုံရသြားၿပီး ဆိုင္းသမားတေယာက္ကို တိုးတိုးေလးကပ္ၿပီး “ကၽြန္ေတာ္ ဘိသိက္ပါဗ်ာ”လို့မဝံ့မရဲ ေျပာရွာတယ္။ ဆိုင္းသမားကလည္း “ခင္ဗ်ားကလည္း ေစာေစာေရာက္တာ မေျပာဘူး။ သြား…သြား၊ ဘိသိက္ပြဲျပင္။ က်ဳပ္တို့က ပြဲကူးနဲ႔ဗ်”လို့ ေငါက္လိုက္ေတာ့ “ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့”ဆိုၿပီး ျပာျပာသလဲနဲ႔ အလွူအိမ္ထဲ ဝင္သြားတယ္ ။

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၃)

ဘိသိက္ဆရာက ဘိသိက္ပြဲကို ကိုယ္တိုင္ျပင္တယ္။ ေရသြန္းခ႐ု မပါေတာ့ ဖန္ခြက္တစ္ခြက္ထဲ ေရထည့္။ သေျပခက္ေတြစိုက္။ ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ထားတဲ့ အထုပ္ျဖည္ၿပီး သိုရင္းအကၤ်ီအႏြမ္းနဲ႔ ေတာင္ရွည္အႏြမ္းကို ဝတ္ဆင္ပါတယ္။ ခါးပတ္မပါလို့ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း ခါးစည္းၿပီး ေတာင္ရွည္နဲ႔ ဖုံးတာလည္း ျမင္လိုက္ရတယ္။

က်ေနာ္လည္း စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ပဲ သူ႔ကို ဆိုင္းဝိုင္းထဲက ၾကည့္ေနရတာေပါ့။ ေခါင္းေပါင္းလည္းမပါ။ ပုဝါစပဲ ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာသူ႔ပညာ တစြန္းတစ ျမင္လိုက္ရတယ္။ ၾကည့္စရာ မွန္မပါဘဲနဲ႔ ေခါင္းေပါင္းကို အလြတ္ေပါင္းသြားတယ္။ ခုေခတ္ READY MADE ေတြထက္ကို ေသသပ္လွပတာ ေတြ႕ရတယ္။က်ေနာ္အံ့ၾသမိတယ္။ ဒါ ပညာရပ္တခုပဲ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန႔္ေတာ့္နားကပ္လာၿပီး ရိုေသစြာ ေျပာပါတယ္။ “ဆိုင္းဆရာ … ဘိသိက္ခန္း စလို့ ရပါၿပီ”တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္လည္း စည္ရြမ္းေပးလိုက္တယ္။ စည္ရြမ္းၿပီး ေတတ်ာဆုံးေတာ့ ဘိသိက္ဆရာ ထပါၿပီ။ ဘုရားစင္ဘက္ လွည့္၊ လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့ၿပီး ပရိသတ္ဘက္ မ်က္ႏွာမူလိုက္တယ္။ လက္တစ္ဖက္က ခါးကိုေထာက္၊ က်န္တစ္ဖက္က ေတာင္ရွည္စကိုကိုင္၊ ရင္ေကာ့ၿပီး ေက်ာ့ေက်ာ့ေမာ့ေမာ့ေလး ဟန္ေပးထားတယ္။ အေတာ္ၾကည့္ေကာင္းတယ္။ အဂၤါ႐ုပ္ ညံ့တာေတြ၊ အဝတ္စားႏြမ္းတာေတြ မ်က္စိထဲမွာ အကုန္ေပ်ာက္ကုန္တယ္။

အဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ဘိသိက္ဆရာက ေခ်ာင္းတခ်က္ဟန႔္ၿပီး ဆိုင္းကို ဂ်ိေတာင္းတယ္။ ပတ္မႀကီး. လင္းကြင္းနဲ႔ ဂ်ိဆို့ေပးလိုက္တယ္။ ပရိတ္သတ္က ဘိသိက်က်ိဳ ၾကည့္ၿပီ္း မွင္သက္မိေနၿပီ။ အခ်ိန္တိုတြင္းမွာ ဘိသိက္ဆရာဟာ ပရိသတ္အာ႐ုံ ကို ဖမ္းစားလိုက္နိုင္တယ္။ “က်န္းမာေတာ္မူၾကရဲ့လား? ေဆြမ်ိဳးေတြရဲ့”လို့ေျပာၿပီး ႏွုတ္ခြန္းဆက္လိုက္တယ္။

“ငစိန္တို့ကေတာ့ ဝမ္းစာေရးအတြက္ က်န္းမာေဆးတစ္ခြက္ ဆိုသလို ေန႔စဥ္လွုပ္ရွား ႐ုန္းကန္ေနရေတာ့ က်န္းမာပါတယ္။ တူ.တူမေတြရဲ့ ထိပ္တန္းအလွူႀကီးမွာ ခြံနီ.ငကၽြဲ.ေပၚဆန္းေမႊးေတြ တတ္နိုင္ပါလ်က္နဲ႔ (လက္ခုပ္တီးၿပီး) ေဟ့ … ဂ်ိတို့ထဲမွာ ငစိန္ဆန္(ဆန္ညံ့)ေလး ရွိသားပဲ။ (ရင္ဘတ္ပုတ္ၿပီး) ဒီက ငစိန္ဆန္ေလးကို ညႇာတာေထာက္ထား ေျမႇာက္စားလိုက္တာဟာလဲ `ဉာတကာနဥၥ သဂၤေဟာဆိုတဲ့ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔လည္း ကိုက္ညီပါတယ္။ စားသုံးနားဆင္ၾကတဲ့ အလွူလာ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း အားနာပါရဲ့။

တခါတေလ ငစိန္ဆန္ေလးရဲ့ အရသာေလးလည္း ခံစားၾကပါအုံး”လို့ ေျပာလိုက္ေတာ့ ပရိသတ္က တျဖည္းျဖည္းျခင္းစိမ့္ၿပီး တေဝါေဝါ ပြဲက်သြားတယ္။”စာေဟာပြဲေတြ တိမ္ေကာသြားေတာ့ ငစိန္ဟာ ဘိသိက္ဘက္ကို ကူးခဲ့ပါတယ္။ နာမ. ဌာန. ပကာသန မျပည့္စုံေတာ့ ကိုယ့္ဘဝကို ခဝါခ်ၿပီး ေနခဲ့တာဟာ ဒီေန႔ဆို ငစိန္တစ္ေယာက္ ေျခနင္းစၾကာပိုင္ရွင္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ”ဆိုၿပီး ဆိုက္ကားနင္းဟန္ ျပပါတယ္။

ပရိသတ္က ရယ္အားထက္ သနားတဲ့ဘက္ ပိုေစာင္းသြားတယ္။ဘိသိက္ဆရာဟာ အသံၾသဇာကေကာင္း၊ လၽွာေပါင္ကပဲ့၊ လၽွာကိုက္ကနာ၊ က႐ုဏာသံကပါေသးဆိုေတာ့ ပရိသတ္က ဆိုင္းေမ့ၿပီး ဘိသိက္ဘက္ ပါသြားေတာ့တယ္။ ပရိသတ္က ဘိသိက္ဘက္ပါတာကို ကၽြန္ေတာ္က မေကာင္းစိတ္ဝင္ သဝန္တိုၿပီး “ဒီဘိသိက္ေတာ့ ေဂ်ာက္ခ်အုံးမွပဲ”ဆိုၿပီး ပရိသတ္လုမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဆိုင္းကို သံတီးေခၚ အသံတစ္သံ မသိ မသာ ျမႇင့္လိုက္တယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ မသိမသာ key change လိုက္တယ္ေပါ့။

ဒီအခ်ိန္ထိ ဘိသိက္က အသံမျပေသးဘူး။ မဆိုေသးဘူး။ ဆိုခ်င္ ဆိုေလ။ ခ်ိန္းထားတဲ့ အသံအရဆိုရင္ ေသမယ္မွတ္။ ဆိုင္းေနာက္ထိုင္ေနတဲ့ စိန္ေက်ာ္ဒင္ကေတာ့ “ဒီေကာင္ ဘာလုပ္တာလဲ”ဆိုတဲ့ မ်က္လုံးနဲ႔ က်ေနာ့္ကို ၾကည့္ေနေလရဲ့။

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၄)

ဘိသိက္ဆရာက ဆိုင္းဘက္လွည့္လာပါၿပီ။ “ရြာစားေရ… အလွူဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ စိန္ေၾကာင္နီလာပတ္ပ်ိဳး ေလးဆိုပါရေစ”လို့ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ႏွုတ္ကေန “ဆိုပါ၊ ဆိုပါ”လို့ေျပာၿပီး စိတ္ထဲကေတာ့ “ဒီဘိသိက္ဆရာ ေသေတာ့မယ္”လို့ႀကိမ္းၿပီး ႀကိတ္ျပဳံးေလး ျပဳံးေနမိတယ္။ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သံတီးနဲ႔ ပတ္စာကပ္ထားတဲ့ အသံကို ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဆိုပါၿပီ။ “စိန္ေၾကာင္နီလာ ထိန္ဝါဝင္း မွည့္ဖန္ရွိန္ သိဂၤါအေရာင္ေဝးး ေမွာင္ေႁခြပယ္ခြါ မ်က္မြန္ ရတနာငယ္ေလးးးးး”လို့ဆိုတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ဝိုင္းထဲမွ လွမ္းတားလိုက္တယ္။ တပ္းးးး ဂ်ိပရိသတ္လည္း မ်က္လုံျပဴး မ်က္ဆံျပဴးနဲ႔ က်ေနာ့္ဘက္ပါလာတယ္။ ဘိသိက္ကလည္း အံ့ၾသတဲ့အၾကည့္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့ကို လွည့္ၾကည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က “ဒီမွာဘိသိက္ဆရာ … မဟာဂီတစာအုပ္ကို ေသခ်ာၾကည့္ပါအုံး။ `မ်က္မြန္မဟုတ္ဘူး။ `ျမတ္မြန္…ျမတ္မြန္ ျပင္ဆိုပါ”လို့ခပ္ဆတ္ဆတ္ေလး ေျပာခ်လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေနာ္ရင္ထဲမွာလည္း “ဟဲ….ဟဲ….ဟဲ၊ ငါကြ”ဆိုၿပီး ေက်နပ္ေနတာေပါ့။

အဲ့ဒီမွာ ဘိသိက္ဆရာက ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့ ေလခ်ိဳေအးေလးနဲ႔ “ေၾသာ္ …. ဆရာရယ္၊ ေရွးစာမ်ားနဲ႔ ေရွးဆရာမ်ားက မ်က္မြန္လို့လာပါတယ္။ `မ်က္ဆိုတာ `ေရႊကို ေခၚပါတယ္။ ဆရာတို့ မန္းေလးမွာ မ်က္ပါးရပ္ကို ေရႊပါးရပ္လို့ ေခၚပါသလား ဆရာရယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်က္မြန္ဟာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ရိုက္ စက္တင္တဲ့စာေတြ လြဲမွားေနတာကို အမွန္ယူေနတာလား?။ ဆရာေျပာတဲ့ ျမတ္မြန္ကေတာ့ သာဓုမိန္းမဗ်”လို့ အာလုပ္သံနဲ႔ ေဆာင့္ေျပာခ်လိုက္တယ္။

ပရိသတ္လဲ ေဝါကနဲ ဝါးလုံးကြဲ ပြဲက်သြားတာဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ခံလိုက္ရၿပီး ရွက္လိုက္တာဗ်ာ။ ဆိုင္းဝိုင္းထဲမွာ မ်က္ႏွာကို ဘယ္ထားရမွန္း မသိဘူး။ ဒါနဲ႔ ဘိသိက္ဆရာက ဆက္ဆိုပါတယ္။ ဆိုတာမွ ပတ္ပ်ိဳးကို အစအဆုံး ဆိုေတာ့တာပဲ။ ေနာက္အပိုဒ္ေတြ ဆက္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ ဒုကၡေရာက္ေနၿပီ။ ကိုယ္ခ်ိန္းတဲ့အသံ ကိုယ္မနိုင္မနင္း ျဖစ္ေနၿပီ။ သီခ်င္းႀကီးလက္ဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာ ေပါ့။ ဘိသိက္ဆရာအတြက္ကေတာ့ ေသခ်ာကီးခ်ိန္ေပးထားသလိုပဲ။ ေျမက်က သာေသး၊ သီခ်င္းႀကီးအဆိုက တတ္ေသး၊ မင္းတို့ငါ့ေနာက္လိုက္ခဲ့ဆိုတဲ့ အဆိုမ်ိဳး။ နိုင္နိုင္နင္းနင္းနဲ႔ ဆိုင္းအေပၚ စီးၿပီးဆိုသြားတာ။

အဲ့ဒီမွာ ဆရာစိန္ေက်ာ္ဒင္ မေနသာေတာ့ဘဲ ေၾကးဝိုင္းထဲဝင္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ဝင္ကယ္တယ္။ တခ်ိဳ့ပရိသတ္က သိေနၿပီ။ ဆိုင္းကို ျပဳံးၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဘိသိက္ဆရာက ပိုသိေနၿပီေပါ့။ သို့ေသာ္လည္း ဆိုင္းကို အထင္ေသးမွာစိုးလို့ ဆိုင္းဘက္ကို ငဲ့ေစာင္းပင္မၾကည့္ဘဲ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ထိန္းေၾကာင္းဆိုေပးသြားတယ္။ အကိုဆရာ စိန္ေက်ာ္ဒင္က ေၾကးဝိုင္းထဲကေနၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အားလွမ္း၍ “ေခြးမ်ိဳး၊ သူမ်ားမေကာင္းႀကံ၊ ကိုယ့္ေဘးဒဏ္ထိ ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးပဲ”လို့ ဆူပါတယ္။ “မင္းအသံ ျပန္ခ်ိန္း”ဟုေျပာ၍ ကၽြန္ေတာ့္အသံကို သံမွန္ ျပန္ခ်ိန္းရေတာ့တယ္။ မခ်ိန္းရင္လည္း ကိုယ္ပဲ ယက္ကန္ယက္ကန္နဲ႔ ဆက္ဒုကၡေတြ႕ေနမွာဆိုေတာ့ အျမန္ေျပာင္းရတယ္။

အသံခ်ိန္းၿပီးေတာ့ ဘိသိက္ဆရာက “ကဲ….ရြာစားေရ၊ ဘုရားပင့္ၾကအုံးစို့ရဲ့”လို့ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ သူကသာ ဘုရားပင့္မယ္လို့ ေျပာတာ။ ကိုယ္ကေတာ့ ရင္ထဲမွာ `ဘုရား…ဘုရားတ.ေနရေလသတည္းးးးး

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၅)

ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ဆိုင္းေနာက္ထမ်ားမွာ ဦးအာကာ၊ ဦးတိမ္ညြန႔္တို့ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ႀကီး.ဝါႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘိသိက္က ဘုရားပင့္မယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အလြန္အားကိုးရတဲ့ ဦးအာကာ ထ.လာပါတယ္။ ဘိသိက္ဆရာကို မထီေလးစား အၾကည့္နဲ႔ မ်က္ႏွာေပး ေပးထားတယ္။ ပရိသတ္ကလည္း ဘိသိက္ေတာ့ အတြယ္ခံရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ ေခါင္းတေမာ့ေမာ့ျဖစ္ေနၿပီ။

ဦးအာကာ.က “ဒီမယ္…ဒီမယ္ ဘိသိက္ဆရာ၊ ခင္ဗ်ားက ဘယ္ဘုရား ပင့္မွာတုန္း။ က်ဳပ္ေမးတာေျဖနိုင္ရင္ စာေမးပြဲေအာင္ၿပီမွတ္။ ဘိသိက္ဆက္ေျမႇာက္။ မေျဖနိုင္ရင္ ဘိသိက္ခန္းကထြက္။ က်ဳပ္ဆက္ေျမႇာက္မယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ဦးတိမ္ညြန႔္ကထၿပီး “ဒီမယ္…ဘိသိက္ဆရာ၊ မေျဖနိုင္ရင္ ခင္ဗ်ားဘိသိက္ယူနီေဖါင္းခၽြတ္”။

ဦးအာကာက – “မင္းဝင္ေျမႇာက္မွာလား တိမ္ညြန႔္ရဲ့”လို့ ဝင္ေထာက္တယ္။ဦးတိမ္ညြန႔္က – က်ဳပ္အရက္နဲ႔ လဲေသာက္ပစ္မယ္။ဦးအာကာက – မင္းကသာ အရက္နဲ႔ လဲေသာက္ခ်င္ေနတယ္။ သူ႔ဝတ္စုံက အရက္တခြက္ဖိုးေတာင္ တန္မွာမဟုတ္ဘူး။ (ပရိသတ္ ေဝါ.ကနဲပြဲက်)ဦးအာကာကပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ “ကဲ…ေျဖ၊ ေျဖ။ ဘယ္ ဘုရားပင့္မွာတုန္း”လို့ ဆက္ေမးေတာ့…ဘိသိက္ဆရာက – ေလေအးေလးနဲ႔”ဪ… ဆရာႀကီးဦးအာကာ ေမးလိုတာက ကံဘုရား၊ နာမ္ဘုရား၊ ဉာဏ္ဘုရား။ ဒါမွမဟုတ္ ပုံေတာ္ဘုရား၊ ဂုဏ္ေတာ္ဘုရား။ ဒါကို ေမးခ်င္တယ္ မွတ္လား”ဟု ဦးအာကာ ေမးလိုသည္ကို ထိပ္ကပိတ္ထားလိုက္တယ္။ ဦးအာကာ ႏွုတ္ဆြံ့သြားတယ္။ ဘိသိက္က ဆက္ၿပီး ေျပာတယ္။ “ဒါေတြက ပရိယာယ္စကားေတြပါ။ ေျပာရတာ အရသာ မရွိပါဘူးဗ်ာ”။

ဒါနဲ႔ ဦးအာကာက ေမးပါေတာ့တယ္။ “ဒီလိုဆို ခင္ဗ်ားပင့္မွာက ဘာဘုရားတုန္းဗ်”။ဘိသိက္ဆရာက – “ဦးအာကာေရ ခင္ဗ်ားကို တစ္ခုေမးပါရေစ။ နိယာမငါးပါးကို သိတယ္မို့လား”လို့ ေမးေတာ့ ဦးအာကာ ေၾကာင္ေနေလသည္။ဒါေပမယ့္ ဦးအာကာ စကားေရွာင္တယ္။ ေရွာင္တဲ့စကားကလည္း လွတယ္။ “ဘိသိက္ဆရာ … အမိန႔္ရွိပါဗ်ာ။ က်ဳပ္ေျပာရင္ ခင္ဗ်ားတတ္ေနလိမ့္မယ္”လို့ ေျပာပါတယ္။ဘိသိက္ဆရာက – “ဟုတ္ကဲ့။ နိယာမငါးပါးဆိုတာက စိတၱနိယာမ၊ ဓမၼနိယာမ၊ ဗီဇနိယာမ၊ ဥတုနိယာမ၊ ကမၼနိ ယာမ.လို့ငါးပါးရွိပါတယ္။ဗီဇနိယာမဆိုတာ = ေတာထဲက က်ားလၽွာဆူး ဘယ္သူခၽြန္ေပးသလဲ? ဒါက ဗီဇနိယာမပါပဲ။ေတာထဲမွာ အေလ့က်ေပါက္တဲ့ ေရြးေစ့ေလးေတြ အနီတျခမ္း၊ အနက္တျခမ္း။ ဘယ္သူမွ ေဆးဆိုးေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ ဗီဇနိယာမေပါ့။ဥတုနိယာမ ဆိုတာ =ေႏြမိုးေဆာင္း ဘယ္သူမွ တက္ေျပာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ပူခ်ိန္တန္ ပူ။ ေအးခ်ိန္တန္ ေအး။ ရြာခ်ိန္တန္ ရြာ။ ေလအခါ ေလတိုက္တာ။ ဒါ…ဥတုနိယာမပဲ။

အဲ့ဒီအခါမွာ ဦးတိမ္ညြန႔္က “ဘုရားကို ေမးေနတာ။ ဘုရားကို ေမးေနတာ။ မသိလို့စကားေၾကာရွည္ေနတာလား?”လို့ ဝင္ေထာက္တယ္။ ဦးအာကာကေတာ့ ဆက္နားေထာင္တယ္။ဘိသိက္ဆရာက – ဟုတ္ကဲ့။ ေရာက္မွာပါ။ ခင္ဗ်ားတို့သိခ်င္တဲ့ဘုရားဆီ ေရာက္မွာပါ။စိတၱနိယာမ.ေခၚတဲ့အစဥ္အျမဲရွိေနေသာစိတ္။ သိဒၶတၳမင္းသားရဲ့ ရင္ထဲမွာကိန္းေအာင္း အစဥ္အျမဲရွိေနေသာစိတၱနိယာမနဲ႔ ေလာကမွာ အစဥ္အျမဲရွိေနေသာ ဓမၼနိယာမ။ အဲ့…ႏွစ္ပါးဆိုၿပီး ေျဖာင္းးးးးးးး ကနဲ လက္ဝါးႏွစ္ဘက္ က်ယ္က်ယ္ရိုက္ျပတယ္။ ဒီလိုတိုက္ဆိုင္လိုက္ေတာ့ ေလာကမွာ ဘုရားဆိုၿပီး ပြင့္ေတာ္မူလာတယ္။ ကဲ …ဦးအာကာ၊ ဒီ့ထက္ သိရင္လဲ ေျပာျပေပးပါအုံးဗ်ာ.လို့ ျပန္ေမးတယ္။

ဦးအာကာကလည္း “က်ဳပ္က အဲ့ေလာက္မသိဘူး”ဟုေလၽွာခံေတာ့တယ္။ပရိသတ္လဲ ေဝါခနဲ ပြဲက်သြားတယ္။ဦးအာကာက ဆက္ၿပီး “ေနဦး၊ ေနဦး။ ေမးဦးမယ္။ သိဒၶတၳမင္းသားက ေသာၾကာသား ျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ ဘုရားျဖစ္ေတာ့ ေဂါတမလို့ ဘာလို့ဘြဲ႕ေတာ္ခံတာလဲ? ေျဖပါအုံး”လို့ ေမးတယ္။ဘိသိက္က”ဪ ဒါလာ။ ဘုရားရွင္ ရဲ့အမ်ိဳးအႏြယ္ဟာ သတိုးအာဒိစၥ သာကီယအႏြယ္ဝင္ဆိုေတာ့ဣႆရ ဂုဏ္မာန အင္မတန္ႀကီးမားတာကိုးဗ်။ ဘုရား က အဲ့အႏြယ္ကို ပယ္ျမစ္ေတာ္မူလိုတာေၾကာင့္ ဂြတၱ ေဂါတေမာ ေဂါတမ.လို့ဘြဲ႕ေတာ္ခံယူတယ္လို့သိရပါတယ္။ ဦးအာကာမ်ား ဒီ့ထက္သိရင္ ေျပာျပပါအုံးဗ်ာ”လို့ေမးျပန္တယ္။

ဦးအာကာကလည္း “က်ဳပ္လည္း အဲ့ေလာက္ေတာ့ မသိပါဘူးဗ်ာ”ဆိုၿပီး ထပ္ေလၽွာခံျပန္တယ္။ ပရိသတ္လည္း ေဝါ.ကနဲ ပြဲက်သြားျပန္တယ္။ဦးအာကာကလည္း “ေနအုံးးးး ထပ္ေမးဦးမယ္”ဆိုကာ ေမာင္းတင္လာျပန္တယ္။ “ဘိသိက္ဆရာေျပာလို့ ဘုရားအစ၊ တရားအစ သိရၿပီ။ ရဟန္းသံဃာအစ ေျဖစမ္းပါအုံး”လို့ ေမးတယ္။ဘိသိက္က”ကဲ….ဦးအာကာေရ၊ ဒီတခါခင္ဗ်ားဘာသာ ခင္ဗ်ားေျဖပါေတာ့။ က်ဳပ္လည္း ပညာရတာေပါ့”လို့ ျပန္ေျပာတယ္။ ဦးအာကာက “သိေနတယ္ေလ၊ သိေနတယ္။ ဒီေနရာ မိေနမယ္ဆိုတာ သိေနတယ္ေလ”လို့ ေျပာတယ္။ ပရိသတ္ကလည္း ဦးအာကာကို သေဘာက်ၿပီး လက္ခုပ္ၾသဘာေပးၾကတယ္။ ပရိသတ္ကေတာ့ အေတာ္ကိုအားရေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဦးအာကာက ……

“စာအစ က်မ္းအစ နေမာ က။

သိမ္အစ ကလ်ာဏီ က။

ရွင္အစ ရာဟုလာက။

ရဟန္းအစ ေကာ႑ညက။

တြံ – တပည့္ႀကီး ေမာင္စိန္၊ ဂဏွာဟိ – မွတ္ေလေလာ” ဟု ေျပာခ်လိုက္ေလသည္။ ပရိသတ္လည္း ေဝါကနဲ ပြဲက်ျပန္တယ္။ ဘိသိက္ဆရာက ျပဳံးခံေနတယ္။ သို့ေသာ္ တခုခုေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားေနဟန္ မ်က္ႏွာတြင္ ရိပ္ခနဲ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ေတာ့… ဘိသိက္ဆရာက – “ဦးအာကာက ရဟန္းအစ ေကာ႑ ညက”လို့ ေျပာတယ္ေနာ္။ ဦးအာကာ – “ဟုတ္ပ၊ ဟုတ္ပ။”ဘိသိက္ – “အဲ့ဒါ ဘုရားပြင့္ၿပီးမွေနာ္။”ဦးအာကာ – “ဟုတ္ပ ဟုတ္ပ” ဘိသိက္ -“အဲ့လိုဆို ဦးအာကာကို တစ္ခုေမးခ်င္တယ္။”ဦးအာကာ – “ေမး ေမး။ တပည့္ႀကီးေမးးးးး”။ပရိသတ္ကေတာ့ တေဝါေဝါနဲ႔ သေဘာက်ေနတယ္။

ဘိသိက္ – “သိဒၶတၳ မင္းသားအျဖစ္ရွိစဥ္က နိမိတ္ႀကီးေလးပါးျပတဲ့`သူအို၊ သူနာ၊ သူေသ၊ရဟန္းဆိုတဲ့ အဲ့ဒီနိမိတ္ထဲက ရဟန္းက ေကာ႑ညထက္ မေစာဘူးလားဗ်ာ”လို့ ဒက္ကနဲ ေမးခ်လိုက္ရာ ဦးအာကာလဲ မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ပရိတ္သတ္လဲ`ဟာကနဲျဖစ္ၿပီးေနာက္ ေဝါကနဲ ပြဲက်သြားေလသတည္းးးး

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၆)

ထိုသို့ပရိသတ္ ပြဲက်သြားတဲ့အခါ ဦးအာကာက မ်က္ႏွာနီရဲလာၿပီး ေဒါသသံျဖင့္ “ေဟ့ ေဟ့ းးးး ဘိသိက္၊ မင္းကို ေမးစရာရွိေသးတယ္”ဆိုကာ မင္းနဲ႔ငါ ေျပာလာတယ္။ ေဒါသလည္း ထြက္လာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ပရိသတ္လည္း ေခါင္းေတြကို ေထာင္လို့ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္း ေတြ႕ေနတာေပါ့။ဦးအာကာက – “မင္းကိုယ္မင္း ကိုယ့္ျမင္း ကိုယ္စီးၿပီး အထီးမွန္း အမမွန္း သိရဲ့လား?။ မင္းတို့ ဘိသိက္ဆိုတာ ဘယ္တုန္းက စတာလဲ?။ ဘယ္က လာတာလဲ?။ ဘယ္သူက စခဲ့တာလဲ?။ သိရဲ့လားးးးး မင္းသိခ်င္ သိပါလိမ့္မယ္။ သိလ်က္နဲ႔ ရွက္လို့ ဖုံးဖိထားတာလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သိခ်င္တဲ့ ပရိသတ္အတြက္ကေတာ့ ငါ ေျပာရလိမ့္မယ္ကြ”။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ….ဦးတိမ္ညြန႔္က – “ဘိသိက္ဆရာေရ…မင္းတကယ္မသိရင္ စာအုပ္နဲ႔ခဲတံထုတ္။ တခါထဲ လိုက္မွတ္”လို့ ေလေအးႀကီးနဲ႔ ဝင္ေထာက္တယ္။ အဲ့ေတာ့ ဦးအာကာက “ေဘာပင္ေလာက္ေတာ့ လုပ္ပါကြာ မင္းကလဲ”လို့ ဝင္ေျပာေတာ့ ဦးတိမ္ညြန႔္က “မင့္ဘိသိက္က ေဘာပင္မေျပာနဲ႔။ ခဲတံေတာင္ လည္ငွါးရအုံးမွာ”လို့ ျပန္ေျပာတယ္။အဲ့ဒီအခ်ိန္ထိ ပရိတ္သတ္ကား ၿငိမ္လ်က္ အာ႐ုံစိုက္ေနၾကတယ္။ တုပ္တုပ္မၽွ မလွုပ္ၾကေပ။ ဦးအာကာ ေဒါသထြက္သေလာက္ ဘိသိက္ကား ဣေျႏၵမပ်က္။ တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ “ဟုတ္ကဲ့။ ဆရာႀကီး ဦးအာကာ .. အမိန႔္ရွိပါဦး ခင္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ မွတ္ယူပါ့မယ္”လို့ ေျပာပါတယ္။ဦးအာကာက ေလပူတိုက္၍ အသံဟိန္းစြာျဖင့္ …”ေအးး မေသမခ်င္း မွတ္ထား။ ဘိသိက္အစ တိရစ္ဆာနိကကြ”ဟု ေျပာခ်လိုက္ၿပီး ပတ္မနဲ႔ လင္ကြင္းက က်ယ္ေလာင္စြာ ဂ်ီးးးးးဆိုတဲ့ အသံႀကီးလဲ ဖြင့္ခ်လာရာ ပရိသတ္လဲ ”ဟာ ကနဲ၊ ဟင္ ကနဲ”ျဖင့္ ကၽြက္စီကၽြက္စီ ျဖစ္သြားၾကကုန္၏။

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၇)

ဦးအာကာက ဆက္၍ – တိကနိပါတ္ ဝဍ္ဎကီသုကရ ဇာတ္ေတာ္ကို ေထာက္ၿပီး “ေရွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္မွာ တပည့္ငါးရာနဲ႔ လက္သမားဆရာႀကီး ရွိတယ္။ နာမည္က ဝဍ္ဎကီတဲ့။ မွတ္ထား။ ဆရာႀကီးအိမ္မွာ ဘုရာအေလာင္းေတာ္ကလဲ ဝက္ဘဝ ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာႀကီးကအဲ့ဒီဝက္ကို သားသမီးလိုခ်စ္လို့ `သုကရလို့နာမည္ေပးထားတယ္။ မွတ္ထားေနာ္။သုကရဝက္ပ်ိဳ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ဆရာႀကီးက “ခ်စ္သားသုကရ၊ လူေတြနဲ႔အတူေနတာ သင့္အတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားလွတယ္။ ခ်စ္သားကို ေဘးမဲ့ေပးပါ၏။ ေတာသို့ဝင္၍ မိမိအမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ စုေပါင္းေနေခ်ေလာ့”ဟု ဆိုကာ ေတာထဲ လႊတ္လိုက္တယ္။ မွတ္ထားေနာ္ ေသခ်ာ။

အဲဒါနဲ႔ ဝက္ပ်ိဳလဲ ဝက္မ်ားစုေဝးေနထိုင္တဲ့ ေတာကိုေရာက္ရွိသြားတယ္။ သုကရဝက္ပ်ိဳက စတင္ႏွုတ္ဆက္တယ္။ “အို … အေဆြေတာ္တို့၊ အစာေရစာ ေပါမ်ားပါစ? ေဘးရန္မ်ား ကင္းရွင္ပါစ?”လို့စတင္ႏွုတ္ခြန္းဆက္တယ္။ ဝက္မ်ားက ျပန္ေျဖတာမွာ “အစာေရစာ ေပါမ်ားပါရဲ့။ သို့ေပမယ့္ အနီးနားမွာ က်ားငစဥ္းလဲတေကာင္၊ ရေသ့ငစဥ္းလဲ တစ္ပါးကို အမွီသဟဲျပဳလို့ကၽြန္ုပ္တို့အမ်ိဳးအႏြယ္ေတြထဲမွ တေန တစ္ေကာင္ ဆက္သ.ေနရပါတယ္။ ဒီအႏၲရာယ္ကေတာ့ ရွိပါတယ္”လို့ျပန္ေျပာၾကတယ္။

အဲ့ေတာ့ သုကရဝက္ပ်ိဳက “ဒါဆို ယေန႔ကစ မဆက္သ.ၾကနဲ႔ေတာ့။ က်ဳပ္ေျပာတာသာ နားေထာင္ၾက”လို့ ေျပာတယ္။ “ေကာင္းပါၿပီ။ အားလုံးနာခံပါ့မယ္”လို့ဝက္အေပါင္းက ကတိျပဳၾကတယ္။ ဝက္အေပါင္းလဲ သုကရဝက္ပ်ိဳေျပာတဲ့အတိုင္း ညီညြတ္ၾကလို့ က်ားငစဥ္းလဲကို အနိုင္ ရသြားပါေလေရာဗ်ာ။အဲ့ဒီမွာ ဝက္အေပါင္းက သုကရဝက္ပ်ိဳကို “ငါတို့ေခါင္းေဆာင္ပဲ။ သင္ဟာ ငါတို့ရဲ့ အရွင္သခင္ ျဖစ္သြားၿပီ။ အရွင္သခင္ အထေျမႇာက္ေအာင္ ဘိသိက္ခံရမယ္”လို့ ဆိုကာ သုကရဝက္ပ်ိဳကို သစ္ေျခာက္ငုတ္တိုေပၚ ထိုင္ေစၿပီး လက္ယာေငြခ႐ု သေျပႏုနဲ႔ ဝက္ေတြက ဘိသိက္ေရသြန္းေလာင္းလိုက္တာ ေစာေစာတုန္းက သစ္ေျခာက္ငုတ္တိုဟာ ခ်က္ခ်င္း အကိုင္းအခက္အညြန႔္ေတြ ထြက္ လာတယ္။ ဒါ ဟာလဲ ဘိသိက္ေျမႇာက္ျခင္းရဲ့ အက်ိဳးေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ဘိသိက္အစ တိရစ္ဆာန္က”လို့ ေျပာခ်လိုက္ရာပရိသတ္လဲ ေဝါကနဲ ပြဲက်ေတာ့တယ္။

ဦးအာကာက ဆက္ၿပီး “ပရိသတ္မ်ား မယုံမရွိပါနဲ႔ဗ်ာ။ ဘိသိက္အစ သုကရဝက္မင္းက ဆိုတာ က်မ္းဂန္မွာ အတိအလင္း မိန႔္ပါတယ္”လို့ ေျပာခ် လိုက္ေတာ့ ပရိသတ္မ်ားမွ လက္ခုပ္သံမ်ား၊ ေလ ခၽြန္သံမ်ားပါ ၾကားရ၍ ပြဲက်ေတာ့တယ္။ဘိသိက္ဆရာကလဲ ျပဳံးျပဳံးေလးျဖင့္ ျပန္၍ “မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဦးအာကာေျပာတဲ့ ဘိသိက္သမိုင္းက က်မ္းဂန္မွာလဲ ဒီအတိုင္း လာပါတယ္။ ကဲ … ဘိသိက္သမိုင္းၿပီးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို့ လူရႊင္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကစတာလဲ? ဘယ္သူက စတာတုန္း? လူရႊင္ေတာ္သမိုင္း ကၽြန္ေတာ္သိခ်င္ပါတယ္။ အမိန႔္ရွိပါအုံး”လို့ ေမးပါတယ္။

ဦးအာကာ ႐ုတ္တရက္ မေျဖနိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲ့တုန္း ဦးတိမ္ညြန႔္ကထ၍ “ေအာင္မယ္ … လူရႊင္ေတာ္သမိုင္းမ်ား တိမ္ညြန႔္ေမးစမ္းပါ။ ေျဖပလိုက္မယ္ ဟင္းးး”လို့ ဝင္ေျပာေတာ့ ဘိသိက္ဆရာက “ကဲ…ကဲ၊ ကိုတိမ္ညြန႔္ေရ အမိန႔္ရွိပါ ခင္ဗ်”လို့ ေထာက္ေပးလိုက္ေတာ့ ကိုတိမ္ညြန႔္က “မွတ္ထားးးးးး က်ဳပ္တို့လူရႊင္ေတာ္ေတြကို မိန္းမရႊင္က ေမြးတာဗ်”လို့ ေျပာလိုက္တယ္။ဦးတိမ္ညြန႔္ စကားဆုံးတာနဲ႔ တၿပိဳက္နက္ ဦးအာကာက ဦးတိမ္ညြန႔္ကို `ေျဖာင္းကနဲ နားရင္းရိုက္ၿပီး “မင္းလုပ္တာနဲ႔ ရွုံးေတာ့မွာပဲ”လို့ ေျပာရာ ပရိသတ္ကလဲ ေဝါ.ကနဲ ရယ္ၾကျပန္၏။ ဦးအာကာကဘဆက္၍ “ကဲ.. .ဘိသိက္ဆရာ၊ အရင္အမိန႔္ရွိ။ မွားရင္ က်ဳပ္ကတားမွာေနာ”ဟု အေပၚမွ စီးပိုးေျပာတယ္။

ဘိသိက္ဆရာက…”ဟုတ္ကဲ့၊ ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ပ်ဴေစာထီးမင္းကို ၾကားဖူးမွာေပါ့။ အဖ လူသား၊ အမိ နဂါးမွ ေပါက္ဖြားခဲ့တာ။ အဲ့ဒီေတာ့ ပ်ဴေစာထီး ခႏၶာကိုယ္က အညႇီနံ့ထြက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂဠဳန္ေတြက မၾကာမၾကာ အႏၲရာယ္လာေပးတယ္။ပ်ဴေစာထီးကို ဂဠဳန္ရန္မွ ကင္းေဝးေအာင္ ေဆာင္ဓါးကိုင္မ်ားက အျမဲေစာင့္ၾကပ္ရတယ္။ အဲ့ဒီ ေဆာင္ဓါးကိုင္ေတြရဲ့ နာမည္ကို “လက္ဖြဲ႕ေတာ္သား”လို့လဲ ေခၚတယ္။ “လက္သုံးေတာ္”လို့လဲ ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီကမွတဆင့္ “လက္စြဲေတာ္”လို့လဲေခၚတယ္။ ေရွးတုန္းက လက္စြဲေတာ္လို့ေခၚရာကေန ဒီကေန႔မွာ “လူရႊင္ေတာ္”လို့ေခၚၾကတာေပါ့။ မင္းသား.မင္းသမီးေနာက္က လိုက္တဲ့သူကိုလဲ လူရႊင္ေတာ္ေခၚတာပါပဲ။

တကယ္ကေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ဆိုတာ ငယ္ကၽြန္ေတာ္ေခၚ ကၽြန္မ်ိဳးပါပဲ။ ဘိသိက္သည္ ဝက္ကျဖစ္ေသာ္လဲ ဘုရားအေလာင္းေတာ္မွ စတယ္။ လူရႊင္ေတာ္သည္ လူက ျဖစ္ေသာ္လဲ ကၽြန္မ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဘုရားေလာင္းနဲ႔ ကၽြန္မ်ိဳး ဘယ္ဟာ က ျမတ္သတုန္းဗ်ာ ပရိသတ္မ်ားးးးးး”ဟု ေဆာင့္၍ ေျပာခ်လိုက္ရာ ပရိသတ္မ်ား ေဝါ.ကနဲ ပြဲက်သြားၿပီး ပတ္တုပ္မရေအာင္ ရယ္ေမာၾကေလသတည္းးးးးးးးးးးးးး

ေရႊဘိုစိန္ အပိုင္း (၈)

ဘိသိက္ကပဲ ဆက္၍ “ရြာစားဆရာေရာ၊ ဦးအာကာေရာ၊ ဦးတိမ္ညြန႔္ေရာ ကၽြန္ေတာ့္ လုပ္ငန္းေလးကို ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားေအာင္ ပါရမီကူညီျဖည့္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးဥပကာရတင္ရွိပါတယ္”လို့ ေျပာၿပီး လက္အုပ္ေလးခ်ီကာ “က်ေနာ့္ဘိသိက္ခန္း ဆက္ပါရေစ”ဆိုကာ ယဥ္ေက်းလိမ္မာစြာ ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လဲ “ဟားးး ငါ့အလွည့္ က်ပေဟ့”လို့ရင္တမမနဲ႔ ေစာင့္ေနရတယ္။

ဒီေနရာမွာ သူ႔ရဲ့ ဘိသိက္ခန္း စနစ္တက် စီစဥ္ထားပုံကို အရင္ေျပာျပပါရေစ။ ဘုရားမပင့္မီ ေရွးဦးစြာ ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊပလႅင္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခန္း အေၾကာင္းကို တစ္ခါမွ မၾကားဘူးတဲ့ စာေတြနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္သြားတယ္။ ဆိုတဲ့သီခ်င္းမွာလဲ “လဲ့လဲ့စိမ္းေရာင္ ေဗာဓိေညာင္ အေတာင္တစ္ရာ သာစြေလး”စတဲ့ ေရႊပလႅင္ေအာင္ျခင္း ႀကိဳးသီခ်င္းကို အစအဆုံး ဆိုပါေတာ့တယ္။ ၎ႀကိဳးသီခ်င္းရဲ့ ေနာက္ပိုင္းအပိုဒ္ေတြကို က်ေနာ္က ခပ္ေမ့ေမ့ျဖစ္ေနတာ။ သူက ဦးေဆာင္ဆိုသြားတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္ “ဘုရားရွင္ သီတင္းသုံးဖို့ရာ က်ေနာ္ ေက်ာင္းေဆာက္ဦးမယ္”ဆိုၿပီး ရြတ္သြားတဲ့ စာကလဲ ေကာင္း လိုက္တာ။ ဆိုတဲ့သီခ်င္းမွာလဲ “ေဝဇယန္နဲ႔ ႏွုန္းမျခား”ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးႀကိဳးကို အစအဆုံး ဆိုသြားတယ္။ အဲ့ဒါကို ကၽြန္ေတာ္လည္းရေတာ့ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ တီးပလိုက္တယ္။အဲ့ဒီေနာက္ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းမွာ “ျဗဟၼာ.လူ.နတ္ ဓာတ္ေတာ္ႀကိဳး”ကို ဆိုပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရဖို့ေနေနသာ။ ၾကားပင္ မၾကားဘူးပါ။ ကံေကာင္းသည္မွာ အကိုဆရာ စိန္ေက်ာ္ဒင္ ေၾကးဝိုင္းအတြင္း ရွိေန လို့သာ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိန္ေက်ာ္ဒင္ကလဲ ကၽြန္ေတာ္ခံရေသာ သီခ်င္းတိုင္းကို ေၾကးဝိုင္းအတြင္းမွာ ဝါးျခမ္းျပားမ်ား တစ္လကၼစီခ်ိဳးၿပီးဆိုင္ဝိုင္းေပၚ တင္ထားေပးတာကို သတိထားမိပါတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္ အမိ+အဖ ကန္ေတာ့ခန္းကို သူမ်ားနဲ႔ မတူသည့္ဟန္ျဖင့္ မိဘေက်းဇူးကို ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ေပၚေအာင္ စကားေျပေရာ၊ သီတန္စာေပလကၤာေတြေရာ ရြတ္သြားပါတယ္။ ဆိုတဲ့သီခ်င္းက “ေရယမုံပတ္ပ်ိဳး” အစအဆုံးဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မရပါ။ ဝါးျခမ္းတျပား ဆိုင္ဝိုင္းေပၚ စိန္ေက်ာ္ဒင္တင္ျပန္တယ္။ နားသ.သည့္ အခန္းမွာ “အခါေတာ္ က်ပါေပါ့ ရက္ျမတ္ကယ္ ရာဇာ”ဆိုတဲ့ နားထြင္းမဂၤလာဘြဲ႕ ဆိုျပန္တယ္။ ထုံးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ လုံးဝမရပါ။ လူလည္း ရွက္တာမွ ထူပူေနပါၿပီ။ ဆိုင္းဝိုင္းေပၚမွာလည္း ဝါးျခမ္းျပား အေတာ္မ်ားေနပါၿပီ။

ဒီလိုနဲ႔ နတ္ပင့္ခန္း ေရာက္ေသာအခါ စိန္ေက်ာ္ဒင္က”မင္း….ထြက္ထြက္၊ ငါ ဝင္မယ္”ဆိုကာ ဝိုင္းထဲမွ ထြက္ခိုင္းပါေတာ့တယ္။အကိုမခိုင္းလည္း က်ေနာ္ကေတာ့ ထြက္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆိုင္းဝိုင္းထဲကထြက္ၿပီး ေမာင္းတန္းေအာက္ ေငါင္ေငါင္ႀကီး ထိုင္ေနမိတယ္။သတိထားမိတာကေတာ့ စိန္ေက်ာ္ဒင္နဲ႔ ဘိသိက္ဆရာတို့ႏွစ္ေယာက္ က် ေနာ္ မသိမၾကားဘူးတဲ့ နတ္ခ်င္းနဲ႔ နတ္ေခ်ာ့စာမ်ားကို ဟန္ခ်က္ညီညီ ၿပီးသည့္အထိဆိုတီးသြားၾကတာေတာ့ ၾကားမိတယ္။ လူကလဲ ငူေငါင္ေနတာ။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘိသိက္ခန္းၿပီးတာလည္းေတာင္ မသိေတာ့ပါ။

အစ္ကိုစိန္ေက်ာ္ဒင္အနားေရာက္မွသတိျပန္ဝင္ေတာ့တယ္။စိန္ေက်ာ္ဒင္က”ဘယ္ ႏွယ့္လဲ နိုင္ငံေက်ာ္ႀကီး၊ အေတာ္ေလး ေနသာထိုင္သာရွိသြားပလား”လို့ ခနဲ႔၍ ေျပာပါေတာ့တယ္။ကၽြန္ေတာ္ဘာမၽွ ျပန္မေျပာနိုင္ပါ။ ေျပာစရာစကားလုံးလည္းမရွိ ။မခ်ိျပဳံးပင္ မျပဳံးနိုင္ေတာ့ပါ။ ေငါင္ေနမိပါေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီမွာ အစ္ကိုစိန္ေက်ာ္ဒင္က “ဒီမယ္ ငမြတ္၊ တသက္လုံး မွတ္ထားလိုက္ပါ။ ျမန္မာနိုင္ငံ အႏွံ့အျပား ေတာအုံျခဳံၾကားေတြမွာလည္း ဒီလို ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္ဆိုတာမင္းရင္ထဲ စြဲေအာင္မွတ္ထားလိုက္”ဟု ဆုံးမပါတယ္။

အဲ့အခ်ိန္ ဘိသိက္ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို့အနား ေရာက္လာၿပီး သူကစ၍ “ကိုင္း…ဆရာေရ၊ ေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ့္ကို သည္းခံၿပီး ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ ပံ့ပိုးေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးမေမ့ပါဘူး”ဟု ေျပာပါတယ္။ မ်က္ႏွာကလည္းအရိုးခံ ရိုးရိုးသားသား ေျပာေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။အဲ့အခ်ိန္မွာပဲအလွူ႔ဒါယကာ +အလွူ႔ဒါယိကာမေတြလည္း ေရာက္လာၿပီး ဆိုင္းကို ေငြေခ်တယ္။ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။ အလွူ႔အမက ဘိသိက္ဆရာကို “ဦးေလး ထမင္းစားရေအာင္”ဟု ေခၚပါတယ္။ ဘိသိက္ဆရာက “အမေလးေလး … ငါ့တူမအလွု ဘိသိက္ေျမႇာက္လိုက္ရတာ ခုနစ္ရက္စာေလာက္ ထမင္းဝသြားပါၿပီေအ။ မစားေတာ့ပါဘူး”ဟု ေျပာပါတယ္။

“ဒါဆိုလည္း ဒါေလး ကန္ေတာ့တာေတာ့ လက္ခံပါ”ဆိုၿပီး စာအိတ္ေလးတအိတ္ ေပးပါတယ္။ ဘိသိက္ဆရာက “အမေလး အမေလးးးးးး မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔ေအ။ ဦးေလးေစတနာကို နားလည္ေပးပါ”ဆိုၿပီး ခါးခါးသီးသီး ျငင္းဆိုေတာင္းပန္ၿပီး ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ သူ႔အထုပ္ကေလး ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္ကာ သူ႔ဆိုက္ကားရွိရာ ထြက္သြားတယ္။ ခတ္ထားတဲ့ ႀကိဳးေသာ့ကို ဖြင့္တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို့ဘက္ကို တစ္ခ်က္ မၽွလွည့္မၾကည့္္ဘဲ သူ႔ဆိုက္ကားသူ ေအးေအးေဆးေဆးနင္း၍ ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။ကၽြန္ေတာ္တို့ေတြလည္း သူ႔ဆိုက္ကားကိုပဲ မ်က္စိတဆုံး ေငးေမာၾကည့္ေနမိ ၾကတယ္။ ဪ. ဆရာစိန္ရယ္ … ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ သင္ခန္းစာေတြ၊ ေနာင္တတရားေတြ တသီတတန္းႀကီးေအာင္ျမင္မွုမာန္မာနမ်ား ကင္းရွင္းနိုင္ၾကပါေစ… ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ စိန္မြတၱား

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*