လူေသရင္ဘာလို့ ကုတို့ခတစ္မတ္ ထည့္ရတာလဲ …

လူေသရင္ဘာလို့ ကုတို့ခ တစ္မတ္ထည့္ရတာလဲ ? ေျခမ လက္မ ႀကိဳးခ်ည္ရတာလဲ? ေရအိုးဘာလို့ခြဲတာလဲ ?

မဂၤလာေမာင္မယ္႐ုပ္စုံစာေစာင္ မွာ ေရးခဲ့တာေလး ျပန္တင္ ေပးလိုက္ပါတယ္။

ကူးတို့ခတစ္မတ္ႏွင့္ ေရအိုးရိုက္ခြဲျခင္း

ေမး။ ။ ဆရာခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္သိလိုေသာ ေမးခြန္းသည္ သိပၸံႏွင့္ သက္ဆိုင္၊ မသက္ဆိုင္ မေျပာတတ္ပါ။ သို့ေသာ္ ႀကိဳးစားေျဖေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

(က) လူေသအေလာင္းမ်ားတြင္ သၿဂႋဳဟ္ခါနီးအခ်ိန္၌ ပါးစပ္အတြင္းသို့ ေငြတစ္မတ္ထည့္ရျခင္းမွာ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။

(ခ) လူေသအေလာင္းမ်ား သၿဂႋဳဟ္ရန္ အိမ္ေပၚမွ ခ်လာေသာအခါ ေရအိုးရိုက္ခြဲရျခင္းမွာ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးပါခင္ဗ်ား။ကိုတင္ထြန္းဦး၊ မေကြးၿမိဳ့။

ေျဖ။ ။ ကိုတင္ထြန္းဦးေမးေသာ ေမးခြန္းႏွစ္ခုစလုံးမွာ သိပၸံအျမင္ျဖင့္ ေျဖၾကားရလၽွင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွု၊ သက္ဆိုင္မွုမရွိပါ။ ေရွးအယူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ေမးျမန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေျဖၾကားရန္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ေမာင္ဘသင္ ေရးသားသည့္ နားခံေတာ္မင္း ေမာင္တာေနာ၀တၳဳ(ပထမတြဲ) တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။ ထိုစာအုပ္မွာ ၁၉၀၇-ခုႏွစ္က ထုတ္၀ေခဲ့ေသာ စာအုပ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တခ်ိဳ့စာၾကည့္တိုက္မ်ားတြင္သာ ေတြ႕ျမင္ရမည္ျဖစ္သည္။

ပထမဦးစြာ လူေသအေလာင္းမ်ား၏ ပါးစပ္ထဲသို့ ကူးတို့ခ ေငြတစ္မတ္ထည့္သြင္းရျခင္းအေၾကာင္းကို ေျဖဆိုပါမည္။ ေရွးအခါက ၀ေသာလီျပည္တြင္ သုသာန္ႏွင့္ ၿမိဳ့မွာ အလြန္၀ေးကြာေသာအရပ္တြင္ တည္ရွိေနခဲ့သည္။ ထိုအခါ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသလြန္ေသာအခါ ၄င္း၏ေဆြမ်ိဳးမ်ားသည္ ထိုသုသာန္သို့ လိုက္ပါပို့ေဆာင္နိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ပါ။

ထို့ေၾကာင့္ လူေသ၏နား ဘယ္ညာ၌ ေခါင္ရန္းပန္းကို ထိုးၿပီးလၽွင္ အ၀တ္အစားထဲ၌ မူးစ မတ္စတို့ကို ထည့္ေပးကာ ဖုတ္သြင္းရထားျဖင့္ သခၤ်ိဳင္းသို့ ေစလႊတ္လိုက္ပါသည္။သုသာန္ေစာင့္တို့က သခၤ်ိဳင္းသို့ေရာက္လာေသာ လူေသအေလာင္းမွ ေျမတူးခေငြ မူးစ၊ မတ္စတို့ကို ထုတ္ယူၿပီးလၽွင္ အေလာင္းအား ေျမတြင္ ျမဳပ္ႏွံေပးၾကသည္။

ထို့ေၾကာင့္ ယေန႔ေျပာဆိုေနေသာ ကူးတို့ခတစ္မတ္ဆိုသည္မွာ အမွန္အားျဖင့္ ၀ေသာလီျပည္ရွိ သုသာန္ေစာင့္တို့အတြက္ ထည့္ေပးေသာ တြင္းတူးခပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေမာင္တာေနာ၀တၳဳတြင္ “ကူးတို့ခ ထည့္ေပးျခင္းအေၾကာင္းမွာ အက်ိဳးမရွိေခ်။ မထည့္လၽွင္လည္း အက်ိဳးမယုတ္၊ အေဟာသိကံသာ ျဖစ္ေခ်သည္။

ယခုကာလ၌ တြင္းတူးခကို မသာရွင္တို့က ကိုယ္ေတြ႕ေပးၾကရ၏။ အခ်ိဳ့က ၄င္းကူးတို့ခ မပါလၽွင္ ေသသူသည္ သြားလိုေသာဆႏၵအတိုင္း မသြားမလာနိုင္ဟု ေျပာဆိုၾက၏။ ဤသို့ေျပာျခင္းသည္ မွားေသာအယူေပတည္း” ဟု ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။

ဒုတိယေမးခြန္းျဖစ္ေသာ ေရအိုးခြဲျခင္းအေၾကာင္းမွာလည္း သိပၸံႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပါ။ ေရွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္ကို အစိုးရေသာ အသကမင္းႀကီး၌ ဥပရိမည္ေသာ မိဖုရားႀကီးတစ္ပါး ရွိေလသည္။ မင္းႀကီးမွာ မိဖုရားႀကီးကို လြန္္စြာမွ ခ်စ္ျမတ္နိုးေတာ္မူေလသည္။ သို့ေသာ္လည္း မိဖုရားႀကီးမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္မွာပင္ ကံကုန္သြားရွာေလသည္။

ထိုအခါ မင္းႀကီးသည္ ခ်စ္ျမတ္နိုးလွေသာ မိဖုရားႀကီး၏အေလာင္းကို ေျမမျမဳပ္ရက္၊ မသၿဂႋဳဟ္ရက္ဘဲ အေမႊးနံ့သာတို့ လိမ္းက်ံကာ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ၿပီး ငိုျမည္တမ္းေနေလေတာ့သည္။ထိုအျဖစ္ကို ဘုရားေလာင္းရေသ့သည္ အဘိဉာဥ္ျဖင့္ သိျမင္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဟိမဝႏၲာေတာမွ ဈာန္တန္ခိုးျဖင့္ ႂကြလာေတာ္မူသည္။ အသကမင္းႀကီး၏ ဥယ်ာဥ္ေတာ္တြင္္ နားေနၿပီး မင္းခ်င္းတို့ကို မင္းႀကီးထံ အသိေပးေစသည္။ မၾကာမီ မင္းႀကီးလည္း ဆရာရေသ့ေရွ႕ေမွာက္သို့ ေရာက္ရွိလာသည္။

ရေသ့လည္း မင္းႀကီးအား တရားျပေျဖာင္းျဖေသာ္လည္း မင္းႀကီးမွာ မည္သို့မၽွ ေျဖမဆည္နိုင္ ျဖစ္ေနေလသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ရေသ့က အသင္မင္းႀကီးသာလၽွင္ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းေနသည္။ မိဖုရားႀကီးမွာမူ အစြဲအလန္းေၾကာင့္ ႏြားေခ်းပိုးထိုးမ ျဖစ္ၿပီး ႏြားေခ်းပိုးထိုးဖိုတစ္ေကာင္ျဖင့္ ေပ်ာ္ပါးေနေလၿပီ ဟု မိန္႔ဆိုရာ မင္းႀကီးမွာ ယုံၾကည္ေတာ္ မမူေခ်။

ထိုအခါ ရေသ့သည္ ဈာန္တန္ခိုးျဖင့္ ႏြားေခ်းပိုးထိုး ေမာင္ႏွံအား ေရွ႕ေတာ္သို့ ေရာက္လာေစၿပီး ေခ်းပိုးထိုးမသည္ ယခင္ဘဝက မိဖုရားႀကီးဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေမးရာ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ဝန္ခံေလသည္။ ထို့ေနာက္ဘုရားေလာင္းရေသ့က ဆက္လက္ၿပီး ေခ်းပိုးထိုးမအား ယခင္ဘဝက မင္းႀကီးႏွင့္ယခု ေခ်းပိုးထိုး ႏွစ္ဦးအနက္ မည္သူကို ပိုမိုျမတ္နိုးသနည္းဟု ေမးျမန္းျပန္ရာ ေခ်းပိုးထိုးမက မဆိုင္းမတြပင္ ယခုဘဝ ေခ်းပိုးထိုးဖိုကို သာလြန္ခ်စ္ျမတ္နိုးေၾကာင္း ေျဖၾကားေလေတာ့သည္။

မင္းႀကီးလည္း ထိုစကားကို ၾကားေသာအခါ ျပင္းစြာအမ်က္ထြက္ၿပီးလၽွင္ မိဖုရားႀကီး၏႐ုပ္အေလာင္းကို ေျချဖင့္ကန္ေက်ာက္ျခင္း၊ အေလာင္းထားေသာ ၾကမ္းျပင္ကို ေရျဖင့္ေဆးေၾကာျခင္း၊ အေလာင္းထားေသာ ၾကမ္းျပင္မွ ပ်ဥ္တို့ကို ထုတ္ႏွုတ္ျခင္း၊ သၿဂႋဳဟ္သည့္ေန႔တြင္ ေရအိုးကို ရိုက္ခြဲျခင္း စသည္တို့ကို ျပဳလုပ္ေလသည္။ထိုအစဥ္အလာကို မူတည္ၿပီး ေနာက္ေနာင္ အေလာင္းမ်ား သၿဂႋဳဟ္ရန္ အိမ္ေပၚမွခ်သည့္အခါ ေရအိုးကို ရိုက္ခြဲျခင္း အေလ့အထ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ထို့အတူ လူေသအေလာင္းအား ေရခ်ိဳးသန္႔စင္ေပးျခင္းမွာလည္းလူနာသည္ မေသခင္ကအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေရာဂါပိုးတို့ကပ္တြယ္ကာဆီး၊ဝမ္းတို့ ညစ္ေပေနတတ္ပါသည္။ ဖ်ားနာေနမေကာင္း ျဖစ္ေနစဥ္အတြင္း ေရခ်ိဳးျခင္းလည္း မျပဳလုပ္နိုင္ၾကပါ။ ထိုအညစ္အေၾကးမ်ား၊ ပိုးမႊားမ်ားသည္တစ္ပါးသူတို့အား ကူးစက္နိုင္သလို လူေသေကာင္အားလည္း လ်င္ျမန္စြာ ပ်က္စီးေစတတ္ပါသည္။

ထိုသို့ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ လူေသၿပီးလၽွင္ ေရခ်ိဳးေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။ထို့အျပင္ ေျခမ၊ လက္မ ႀကိဳးခ်ည္ျခင္းမွာလည္း လူတို့သည္ ေသလြန္ေသာအခါ အေၾကာတို့ဆိုင္းၿပီး ေကာက္ေကြးလာတတ္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ အိပ္ရာတြင္ နာတာရွည္ေနရ ေသာအခါ ေျခလက္မ်ား ေကာက္ေကြးေနတတ္သည္။

ထိုအခါ အျမင္အားျဖင့္ မတင့္တယ္သလို အေခါင္းအတြင္း ထည့္သြင္းရာတြင္လည္း အဆင္မေျပ ျဖစ္တတ္သည္။ ထို့ေၾကာင့္ လူေသၿပီးခါစ ေျခလက္မ်ား ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေနခ်ိန္တြင္ ေျခလက္မ်ား ႀကိဳးခ်ည္ေပးရာမွ ထိုအေလ့အထ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ လူေသၿပီးေနာက္ သရဏဂုံတင္ျခင္းအေၾကာင္း ေမာင္တာေနာဝတၳဳ၌ ေဖာ္ျပထားသည္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ သရဏဂုံတင္ျခင္းသည္ သူေသကို သရဏဂုံတင္နိုင္သည္မဟုတ္။ ေသသူ၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းတို့သည္ ၎အတြက္ ပရိေဒဝမီး ေတာက္ေလာင္ေနျခင္းေၾကာင့္ သရဏဂုံ ပ်က္ကြက္ေနတတ္ၾကသည္။

ထိုသူတို့ သရဏဂုံ ပ်က္ကြက္ေနသည့္အတြက္ သရဏဂုံ တင္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။အခ်ိဳ့က သူေသကိုပင္ တရားနာရေအာင္ဟူ၍ ေခါင္းကိုေခါက္ကာ ေျပာၾကားၾက၏။ ဤသို့ယူျခင္းကား မွားယြင္းေသာ အယူအဆတည္း။ မဂၤလာေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္ အရာရာကို သိပၸံအသိျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားနိုင္ေသာအသိမ်ား ပိုင္ဆိုင္နိုင္ၾကပါေစ။ ခရက္ဒစ္ ေေဒါက္တာ သန္းမင္းထြဋ္ (ပင္းတယမီးအိမ္ရွင္)

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*