ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘဝျဖစ္စဥ္အက်ဥ္း

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဘဝျဖစ္စဥ္အက်ဥ္း

မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္သည္ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကန႔္ဘလူၿမိဳ့နယ္ မင္းကုန္းေက်းရြာ တြင္ ( အဖ )ဦးဘစံ +( အမိ ) ေဒၚေမ တို့မွ ၁၃၀၃ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ည(၁)နာရီ၊ အဂၤါေန႔တြင္ ဖြားျမင္သည္ ။ ငယ္နာမည္ ေမာင္ၿငိမ္းေမာင္ ျဖစ္သည္ ။

( သန္းေခါင္ယံ ည ၁၂နာရီေက်ာ္ အခ်ိန္ျဖစ္၍ တနလၤာအကုန္ အဂၤါအကူး ။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွာ အဂၤါကိုသာ အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူပါသည္ ။)( ဘဝဥပါဒါန္အစြဲေၾကာင့္ ပထမဘဝစုတိစိတ္က်ခ်ိန္ မိသားစုအေပၚတြယ္တာစိတ္ျဖင့္ ခႏၶာခ်ဳပ္ခဲ့သျဖင့္ ယခင္ဘဝကအကိုႀကီး ျဖစ္ခဲ့သူထံ ယခုဘဝဖခင္ အျဖစ္ျပန္ဝင္စားျခင္းကပင္ ဘဝကႏၲာရသေကၤတ သံေဝဂ ယူစရာ ဘဝအစ ျဖစ္ေတာ္မူရေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသည္ ။ )

၁၃၁၇ ခုႏွစ္ တပို့တြဲ လျပည့္ေက်ာ္ (၆) ရက္ စေနေန႔တြင္ မိခင္ေဒၚေမ၏ ပစၥယာႏုဂၢဟျဖင့္ မင္းကုန္းေတာရ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ သုနႏၵ ထံတြင္ ရွင္သာမေဏ ျပဳသည္ ။ ဘြဲ႕အမည္ ရွင္ေဉ ယ် ဟု ကိုယ္တိုင္ ခံယူခဲ့သည္ ။

၁၃၂၃ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလဆန္းတြင္ မင္းကုန္းေတာရ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲအာစာရ ကို ဥပဇၩာယ္ျပဳ၍ ထန္းတစ္ပင္ ေရႊေဖာင္ေတာ္ဦး ေက်ာင္းတိုက္ ခ႑သိမ္၌ (ပထမအႀကိမ္) ရဟန္းျဖစ္သည္။ ရဟန္းဒကာ ဦးဘသန္း + ေဒၚေစာဉာဏ္ တို့ ျဖစ္ၾကသည္။

၁၃၁၈ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၁၀) ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေရႊဘိုၿမိဳ့ ေဝဠဳဝန္ ပါဠိတကၠသိုလ္ စာသင္တိုက္သို့ ပိဋကတ္ စာေပမ်ား သင္ယူရန္ ေရာက္ရွိ ။ ၁၃၁၉ ခုႏွစ္တြင္ ေရႊဘို ေဝဠဳဝန္ပါဠိတကၠသိုလ္မွ အစိုးရပထမငယ္တန္း ေအာင္ျမင္သည္ ။

၁၃၂၁ခုႏွစ္ ဝါဆိုလဆန္း (၁၁)ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ရန္ကုန္ၿမိဳ့ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းေက်ာင္းတိုက္သို့ စာေပသင္ၾကားရန္ ေရာက္ရွိ ။၁၃၂၁ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၃)ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္ စိန္မမပါဠိတကၠသိုလ္ သို့ ပညာသင္ၾကားရန္ ေရာက္ရွိ ၊ ထိုႏွစ္မွာပင္ အစိုးရပထမလတ္တန္း ေအာင္ျမင္သည္ ။

၁၃၂၅ ခုႏွစ္ ေႏြဦးကာလတြင္ ဧရာဝတီတိုင္း ပုသိမ္ၿမိဳ့ သာသနရံသီ ပါဠိတကၠသိုလ္သို့ ေရာက္ရွိသည္ ။ ထိုႏွစ္မွာပင္ အစိုးရ ပထမႀကီးတန္းကို ေအာင္ျမင္သည္ ။ (တိုင္းတြင္ ဒုတိယ ရသည္။)

၁၃၂၇ ခုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၃) ရက္ ေန႔တြင္ စာသင္တိုက္တြင္ ေနဖို့ရန္ ခက္ခဲျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ လူဝတ္လဲခဲ့သည္ ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ့ရွိ ေဆးလိပ္ခုံ တခုံတြင္ စာေရးဝင္လုပ္သည္ ။ ၁၃၂၉ ခုႏွစ္ နယုန္လတြင္ မိခင္ေဒၚေမ ၊ အမေဒၚၾကည္ တို့၏ သေဘာတူ ခ်က္ျဖင့္ တစ္ရြာတည္းေန ေဒၚစိန္ေမႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့သည္။

လူ႔ဘဝတြင္ ရန္ကုန္ သကၤန္းကၽြန္း၌ ေနထိုင္ကာ ေဈးဆိုင္ ၊ အထည္ဆိုင္ ၊ ေဆးဆိုးပန္းရိုက္ ၊ မဲနယ္ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ား လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္ ။ ရပ္ကြက္အတြင္း လူမွုေရးမ်ား ႏွင့္ (ရ.လ.က အဖြဲ႕) ဦးေဆာင္ေကာ္မတီ အမွုေဆာင္လူႀကီး ၊ပါတီကိုယ္စားလွယ္ ၊ တရားေရးေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အုပ္စု ေခါင္းေဆာင္၊ အရံပါတီဝင္ စသည္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္ ။

ဘဝဒုကၡကို သံေဝဂ ရသည္ျဖစ္၍ ၁၃၃၇ ခုႏွစ္မွစ၍ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ အဓိ႒ာန္ဝင္ျခင္း၊ ေတာေတာင္မ်ားသို့ လွည့္လည္ျခင္း၊ ဘုရားတည္ျခင္း ၊ ျပဳျပင္ျခင္း ၊ မြမ္းမံျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ ။ ၁၃၃၉ ခုႏွစ္တြင္ က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ့နယ္၊ ႀကီးေခ်ာင္းရြာ၊ ဆင္ကူးရြာရွိ”ျပည္လုံးခ်မ္းသာ ေဖာင္ေတာ္ဦးေစတီေတာ္” ကို ျပဳျပင္မြမ္းမံသည္။ ျပာသိုလလျပည့္ေန႔တြင္ ပႏၷက္ခ်မဂၤလာ ျပဳလုပ္ၿပီးတေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ ထီးေတာ္တင္ မဂၤလာ ျပဳလုပ္နိုင္ခဲ့သည္ ။

၁၃၄၁ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလဆန္း (၁) ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ရန္ကုန္ မဟာစည္ သာသနာ့ရိပ္သာႀကီးတြင္ ၄၉ရက္ တရားစခန္းဝင္ခဲ့သည္ ။၁၃၄၁ ခုႏွစ္ ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၇) ရက္ေန႔ ညေန (၅) နာရီတြင္ ဉာဏ္စဥ္ တရားမ်ား နာၾကားခြင့္ရခဲ့သည္ ။

၁၃၄၁ ခုႏွစ္ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၂) ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ (၈:၄၅) နာရီတြင္ ေဘာက္ေထာ္ သီရိရတနာလမ္း သာသနာ့ဗိမာန္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲဝိမလကို ဥပဇၩယ္ျပဳ၍ ေခမာသီဝံေက်ာင္းတိုက္ ခ႑သိမ္ တြင္ (ဒုတိယအႀကိမ္) ရဟန္းျဖစ္သည္ ။

၁၃၄၁ ခုႏွစ္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္(၄) ရက္ အဂၤါေန႔မွ အစျပဳကာ အရညဝါသီ ေတာရမွီလ်က္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူလ်က္ ရွိသည္။( သီတင္းသုံး ေတာ္မူရာ ေနရာမ်ားကို သီးသန႔္ ေဖာ္ျပထားပါသည္ ။ )

၁၃၄၁ ခုႏွစ္တြင္ သာစည္ၿမိဳ့နယ္ ေရႊေက်ာင္းကုန္း ေတာင္ထိပ္၌ ‘ေလာကမုနိေစတီေတာ္’ ကို တည္ထားခဲ့သည္ ။ အုတ္ျမစ္ခ်မဂၤလာ ႏွင့္ ဌာပနာပိတ္ပြဲကို တပို့တြဲလျပည့္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ၿပီး တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ ထီးေတာ္တင္ပြဲကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပဳလုပ္နိုင္ခဲ့သည္ ။

၁၃၅၃-၅၄-၅၅ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ပ်ဥ္းမနား (ယၡဳေနျပည္ေတာ္) ရွိ လက္လုပ္ေတာင္ေတာရတြင္ သီတင္းသုံးစဥ္ ကာလအတြင္း ‘လက္လုပ္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဈာန္ပ်ံသည္’ ဟူေသာ ေကာလဟာလေၾကာင့္ ဆရာေတာ္၏ အေၾကာင္း တစ္နိုင္ငံလုံး ပ်ံံ့လြင့္ခဲ့သည္ ။

၁၃၅၇ ခုႏွစ္ တေပါင္းလျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ သုဝဏၰသၽွံေတာင္တြင္လားဟူ (၂၂)ရြာ ၊ လီေရွာ(၄)ရြာတို့မွ လူႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္၏ ဗုဒၶဘာသာခံယူပြဲႀကီး ကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပနိုင္ခဲ့သည္ ။ ယင္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတရ တိုးပြားရန္ ရည္သန္၍ ၁၃၅၈ ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆန္း(၃)ရက္ေန႔တြင္ သာစည္၊ ပ်ဥ္းမနား၊ မႏၲေလး၊ ေရႊဘို၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ့မ်ားသို့ ပို့ေဆာင္ေပးခဲ့သည္ ။ထိုသို့ေသာ အေၾကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ ‘မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္’ ဟူ၍ နိုင္ငံအႏွံ့ လူသိမ်ား ထင္ရွား ခဲ့သည္ ။

၁၃၅၉ ခုႏွစ္တြင္ နတ္တလူေတာရ ကို စတင္တည္ေထာင္၍ ဝါဆိုလျပည့္ ေန႔ မွ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ထိ (၂) လတိတိ တရားစခန္း ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္ ။စခန္းပြဲအတြင္း ေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္သူမ်ားအတြက္ ေတာ္သလင္းလျပည့္မွ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ထိ (၁) လ စခန္းကို ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္ ။

၁၃၅၉ ခုႏွစ္တြင္ နတ္တလူေတာရ၌ ‘မင္းဘိသိက္ခံ’ ဘုရားတည္ထား ပူေဇာ္သည္ ။ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေန႔တြင္ အုတ္ျမတ္ခ်မဂၤလာ၊ ၁၃၆၀ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ဌာပနာပိတ္ပြဲ ၊ တေပါင္းလဆန္း (၄) ရက္တြင္ ထီးေတာ္ တင္ပြဲႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ အေနကဇာတင္ေတာ္မူသည္ ။

၁၃၆၁ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေမြးဖြားရာ ခ်က္ျမႇုပ္အိမ္ေနရာတြင္’ေဉ ယ်ဓမ္ ေရႊခ်က္သို တံခြန္တိုင္’ ကို တည္ထားခဲ့သည္ ။တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ နတ္တလူေတာရ ၌ ႏွစ္လတရားစခန္း ထပ္မံ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္ ။မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့သည့္ ေဒသမ်ား

၁။ သာသနဗိမာန္ေက်ာင္း ရန္ကုန္ (၁) ဝါ(၁၃၄၁ ခု)

၂။ ေရႊေက်ာင္းကုန္းေတာင္ သာစည္ (၁) ဝါ (၁၃၄၂ ခု)

၃။ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ ဇင္းက်ိဳက္ (၁) ဝါ (၁၃၄၃ ခု)

၄။ မင္းတစ္ရာ့တစ္ပါးေတာင္ ဇင္းက်ိဳက္ (၁) ဝါ (၁၃၄၄ ခု)

၅။ ေက်ာက္ခေမာက္ဂူ ဇင္းက်ိဳက္ (၁) ဝါ (၁၃၄၅ ခု)
၆။ သံသုမာရေတာင္ ဖူးႀကီး၊ ေမွာ္ဘီ (၂) ဝါ (၁၃၄၆,၄၇ ခု)

၇။ အေရွ႕ပရကၠမဂူ စစ္ကိုင္း (၂) ဝါ (၁၃၄၈,၄၉ ခု)

၈။ ေရႊေက်ာင္းကုန္းေတာင္ သာစည္ (၃) ဝါ (၁၃၅၀ မွ ၁၃၅၂ ခု)

၉။ လက္လုပ္ေတာင္ ပ်ဥ္းမနား ေနျပည္ေတာ္(၃)ဝါ (၁၃၅၃မွ ၁၃၅၅ ခု)

၁၀။ ဘုန္းေတာ္ျပည့္ သုဝ႑သၽွံ ရွမ္းျပည္နယ္ (၁) ဝါ (၁၃၅၆ ခု)

၁၁။မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ သုဝ႑သၽွံ ရွမ္းျပည္နယ္ (၂)ဝါ (၁၃၅၇,၁၃၅၈ ခု)

၁၂။ နတ္တလူ (ဇာတိေျမ) ကန႔္ဘလူ (၁) ဝါ (၁၃၅၉ ခု)

၁၃။ ေဝဒလႅ ျပင္ဦးလြင္ (၁) ဝါ (၁၃၆၀ ခု)

၁၄။ မဇၩိမ ဓမၼေမာနိဂူ လယ္ဓမၼပိုင္၊ ဂန႔္ေဂါ(၁)ဝါ(ပုံေတာင္ပုံညာ(၁၃၆၁ ခု)

၁၅။ ေမာေနယ်ေတာ စကားပိုင္၊ဂန႔္ေဂါ(၁)ဝါ(ပုံေတာင္ပုံညာ)(၁၃၆၂ ခု)

၁၈။ ပဋိပတၱိေတာ ပုလဲနယ္၊ ေက်ာ္ေတာ (၁) ဝါ(၁၃၆၃ ခု)

၁၇။ စံရိပ္ၿငိမ္ေက်ာင္း ပုလဲနယ္၊ေက်ာ္ေတာ (၁) ဝါ (၁၃၆၄ ခု)

၁၈။ ေခါင္နန္းပလႅင္ ကေလးဝၿမိဳ့နယ္ (၉) ဝါ (၁၃၆၅ မွ ၁၃၇၃ ခု) မဟာၿမိဳင္ေတာ ။

၁၉။ ေဉ ယ်ဓမ္ေတာရ မင္းဘိသိက္ခံအနီး ကန႔္ဘလူၿမိဳ့နယ္ (၃) ဝါ

၂၀ ။ ေရႊႏွစ္ေတာရ

၂၁ ။ လက္ရွိ ေဉယ်ဓမ္ေတာရ

ေခတၱသီတင္းသုံးရာေဒသမ်ား

၁။ ရေသ့မဂူ ဇင္းက်ိဳက္ သုံးလခန႔္

၂။ ဖ႐ုံညႇာ စခန္း ဇင္းက်ိဳက္ တစ္လ

၃။ ေတာင္စဥ္ မိတၳီလာ တစ္လ

၄။ ေက်ာက္ထီးေတာင္ ေက်ာက္ဆည္ ႏွစ္လ

၅။ ဝါးသုံး႐ုံစခန္း ပုလဲ ၇၂ ရက္

၆။ မပဒန္ဂူ ေညာင္နီရြာ မိုးမိတ္ ႏွစ္လ

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သည္

ဤ ငါ မေနသုံးခ်က္

တစ္ခ်က္ခ်က္တို့ေၾကာင့္ ေရြ႕ေျပာင္းခဲ့ရေသာ ေနရာေပါင္း ကား သုံးဆယ္ဝန္းက်င္ ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္ ။

၁။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဌာေနသံဃာမ်ား စိတ္ၿငိဳျငင္ေၾကာင္း ၾကားသိရက ထိုေနရာ၌ ငါမေန ။

၂။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ လူရွုပ္ လာဘ္ေပါ ေက်ာ္ေဇာ ေႁခြရံ ဤေလးတန္ အခံရွိေနက ထိုေနရာ ငါမေန ။

၃။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ သာသနာမွီ၍ မိမိကိုယ္က်ိဳးရွာလိုေသာ လူ၊ ရွင္၊ ရဟန္းမ်ား ေတြ႕လာရက ထိုေနရာ၌ ငါမေန ။

လူ႔ဘဝက .. မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆုေတာင္း

လွူခဲ့ေသာအလွူ ပန္ခဲ့ေသာဆု

၁ ။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ ဤေဆးေတာ္ကို ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား လွူဒါန္းပါ၏ ။ ဤေကာင္းမွု ေစတနာအရွိန္၏ တြန္းလႊတ္အားသတၱိေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို့ က်င့္နိုင္စြမ္းရွိၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို့ သိနိုင္စြမ္းလည္း ရွိရပါလို၏ ဘုရား ။

၂ ။ ထိုသို့ က်င့္နိုင္စြမ္းအေလၽွာက္ သိနိုင္စြမ္းအား ထြန္းေပါက္ၿပီးပါေသာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဝေနယ်အား သနားခ်ီးေျမႇာက္သလိုပင္ ဘုရားတပည့္ေတာ္လည္း ခ်ီးေျမႇာက္နိုင္စြမ္း ရွိရပါေစသား အရွင္ဘုရား ။

၃ ။ ဘုရားတပည့္ေတာ္၏ ဤဆုပန္ဆင္မွုကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အသိမွတ္ျပဳရိုးအမွန္ ရွိခဲ့ပါေသာ္ ဤေဆးေတာ္အား သုံးဇြန္းတိတိ ဘုဥ္းေပးပါေစသား ။

ဤကား ငါတို့ ပန္ဆင္ခဲ့ေသာ ဆုေပတည္း ။

ဦးၿငိမ္းေမာင္(မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ ေလာင္းလၽွာ)သည္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရည္မွန္း၍ ဓတုမဓုေဆးလွူဒါန္းစဥ္ ပန္ခဲ့ေသာဆု ျဖစ္ပါသည္။

ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တရားေဟာေသာအခါ ေဟာေနရင္း စတုမဓူ ဘုဥ္းေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဦးၿငိမ္းေမာင္ ၏ ဆုေတာင္း(နံပါတ္ ၃)အခ်က္ ျပည့္သည္ဟု ေျပာရမွာ ျဖစ္သည္ ။

ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို့ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ တရား က်င့္ႀကံအားထုတ္ခဲ့ က်င့္ႀကံေနသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (နံပါတ္ ၁) အခ်က္လည္း ျပည့္သည္ဟု ေျပာရမွာ ျဖစ္သည္ ။

ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကဲ့သို့ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္လည္း ေဝေနယ်တို့အား တရားဓမၼမ်ားျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ေပး နိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ (နံပါတ္ ၂) အခ်က္နဲ႔လည္း ျပည့္သည္ဟု ေျပာရမွာျဖစ္သည္ ။

လက္ရွိ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဉယ်ဓမ္ေတာရတြင္ ဆြမ္းခံႂကြလၽွက္ရွိရာ မိမိတို့လွူဒါန္းလိုေသာ လွူဖြယ္ရာမ်ား လွူဒါန္းရာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဦးၿငိမ္းေမာင္ဘဝက က်င့္သုံးခဲ့ေသာ နည္းကို ယူလိုက ယူနိုင္ၾကေစဖို့ ထပ္ဆင့္မၽွေဝေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။ ကိုးကား ဘဝကႏၲာရသေကၤတ ကထာ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *