မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဆံပင္ပုံစံကို ၾကည့္လိုက္႐ုံနဲ႕ အပ်ိဳလား အိမ္ေထာင္ရွင္လားဆိုတာ ခြဲျခားနိုင္တဲ့႐ြာ

မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဆံပင္ပုံစံကို ၾကည့္လိုက္႐ုံနဲ႕ အပ်ိဳလား အိမ္ေထာင္ရွင္လားဆိုတာ ခြဲျခားနိုင္တဲ့႐ြာ

မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဆံပင္ပုံစံကို ၾကည့္လိုက္႐ုံနဲ႕ အပ်ိဳလား၊ ပိုင္ဆိုင္သူ ရွိၿပီးသား အိမ္ေထာင္ရွင္လား ဆိုတာ ခြဲျခားနိုင္တဲ့ ေက်း႐ြာေလး တစ္႐ြာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ရွိေနတယ္ဆိုရင္ မအံ့ၾသဘဲေနမယ့္သူ သိပ္ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ျမန္မာ့ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ ထုံးတမ္းေတြကို ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ အခုအခ်ိန္အထိ တန္ဖိုးထားထိမ္းသိမ္းၾကတဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံအလယ္ပိုင္းက ႐ြာေလးတစ္႐ြာမွာ မိန္းကေလးနဲ႕ ေယာက္်ားေလးေတြအားလုံး ဆံရစ္ဝိုင္းနဲ႕ ေသွ်ာင္ေပစူးေလးေတြ ကိုယ္စီထားၾကပါတယ္။ ႐ြာေလးရဲ႕နာမည္က ေရပုတ္ႀကီးလို႔ ေခၚပါတယ္။ မေကြးတိုင္း ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ထဲက လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲလွတဲ့ ေနရာမွာ တည္ရွိပါတယ္။

ေရပုတ္ႀကီး႐ြာလို႔ဆိုလိုက္ရင္ ဆံရစ္ဝိုင္းနဲ႕တြဲၿပီး သိၾကတယ္လို႔ ႐ြာသားေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ တစ္႐ြာလုံးက မိန္းကေလး၊ ေယာက္်ားေလးေတြက နို႔စို႔ အ ႐ြယ္ ကေလးငယ္ဘဝကတည္းကစတင္ၿပီး ရိုးရာဆံပင္ပုံစံ ထားၾကတာပါ။အခု ေလာေလာဆယ္ ႐ြာမွာဆံရစ္ဝိုင္းထားသူ စုစုေပါင္း ၆၇၄ ေယာက္ရွိပါတယ္။

အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ ဆံပင္ပုံစံ အေခၚအေဝၚမတူမိန္းကေလးေတြ ထားတဲ့ ဆံပင္ပုံစံကို ဆံရစ္ဝိုင္းလို႔ေခၚၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြရဲ႕ ရိုးရာဆံပင္ ပုံစံကိုေတာ့ ေသွ်ာင္ေပစူးလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီဆံပင္ပုံစံကို ရင္ခြင္ပိုက္ကေလးငယ္အ႐ြယ္ေလးေတြမွာ စတင္ထားၾကတာပါ။

လသားအ႐ြယ္မွာ ငယ္ထိပ္ေပၚမွာ ဦးစြန္းဖုတ္လို႔ေခၚတဲ့ ဆံပင္ေလးကို ပထမဆုံး စထားပါတယ္။ အဲဒီဆံပင္ ပုံစံကို ၾကည့္ၿပီး သူဟာ မိခင္ရဲ႕ ရင္ခြင္မွာ ခိုလႈံေနတဲ့ ကေလးအ႐ြယ္သာ ရွိပါေသးတယ္လို႔ ေဖာ္ျပတာျဖစ္ေၾကာင္း ေရပုတ္ႀကီး႐ြာသူ မၿပဳံးၿပဳံးရီက ေျပာပါတယ္။

ကေလးေတြ သုံးႏွစ္ ေလးႏွစ္ အ႐ြယ္ေရာက္ေတာ့ အဲဒီ ဆံပင္ေလးကို ၾကက္ေတာင္စည္းေလး စတင္စည္းလာပါတယ္။ ဒါကမိခင္ရင္ခြင္မွာ နို႔စို႔ ေနတဲ့ အ႐ြယ္ကေန ကင္းလြတ္ၿပီးလမ္းေလွ်ာက္ ကစားနိုင္တဲ့ အ႐ြယ္ ေရာက္ၿပီဆိုတာ ေဖာ္ျပတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။

တခါ အသက္ ၉ ႏွစ္ ၁၀ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေရာက္တဲ့အခါ ၾကက္ေတာင္စည္းေလးေတြရွည္လာၿပီး မိန္းကေလးေတြက ဆံရစ္ဝိုင္းေပၚမွာဆံထုံးေလးေတြ ထုံးလို႔ ရလာၾကၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြကလည္း ေသွ်ာင္ေပစူးေလးေတြ စထုံးလို႔ ရလာၾကပါၿပီ။ အဲဒါက သားတို႔ သမီးတို႔ဟာ ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ ေရာက္ၾကပါၿပီလို႔ ဆံပင္နဲ႕ပုံေဖာ္ ျပသတာ ျဖစ္တယ္လို႔ မၿပဳံးၿပဳံးရီက ေျပာပါတယ္။

အဲဒီကတဆင့္ မိန္းကေလးေတြ ၁၅ ႏွစ္ ၁၆ ႏွစ္ အ႐ြယ္ ေရာက္ေတာ့ ဂ်ပန္ ဆံေထာက္လို႔ေခၚတဲ့ ဆံေထာက္ဆံပင္ ထားၾကပါတယ္။ အဲဒီဆံပင္ပုံကို ၾကည့္ၿပီး ဒီမိန္းကေလးေတြဟာ ကေလးဘဝအ႐ြယ္ ေက်ာ္လြန္လို႔ အပ်ိဳေဖာ္ဝင္လာတဲ့ အ႐ြယ္ပါလို႔ ဆံပင္နဲ႕ေဖာ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၇ ႏွစ္ ၁၈ ႏွစ္ ေရာက္ေတာ့ ဂ်ပန္ဆံေထာက္ ေနာက္ေကာက္လို႔ ေခၚတဲ့ နားေနာက္မွာ ဆံေထာက္ေကြးေလးေတြထားတဲ့ ပုံစံေျပာင္းလဲ ထားၾကပါတယ္ ။ ဒီမိန္းကေလးက အပ်ိဳေလး ျဖစ္ပါၿပီ၊ ခ်စ္ခ်င္သူေတြ ခ်စ္လို႔ရ ပါၿပီ၊ ပိုးခ်င္ ပန္းခ်င္ သူေတြလည္း ပိုးပန္းလို႔ရပါၿပီလို႔ အဲဒီဆံပင္က ေဖာ္ျပပါတယ္။

ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို ႏႈတ္ကေနဖြင့္ဟမေျပာဘဲ ဆံပင္ေလးေတြနဲ႕ ပုံေဖာ္ၿပီးေျပာတာလို႔ ေရွးလူႀကီးသူမေတြက ေျပာခဲ့တယ္ဆိုၿပီး မၿပဳံးၿပဳံးရီရဲ႕ မိခင္နဲ႕ အဘြား ျပန္ေျပာျပတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အိမ္ေထာင္က်သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ ဆံရစ္ဝိုင္းေတြျဖဳတ္လိုက္ၿပီး ဆံပင္ကိုအုပ္လုံးသိမ္းလိုက္ၾကပါတယ္ ။ ဆိုလိုတာက သူ႕မွာအုပ္ထိန္းသူ လင္ေယာက္်ား ရွိပါၿပီ၊ ပိုးပန္း ခ်င္သူေတြ မခ်စ္ၾက မပိုးပန္းၾကပါနဲ႕ေတာ့လို႔ ေဖာ္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးဘဝခံစားခ်က္ ငယ္ငယ္တုန္းက အနီးဝန္းက်င္က ႐ြာေတြသြားတဲ့အခါ ဆံရစ္ဝိုင္းနဲ႕ဆံပင္ပုံကို ၾကက္ေခ်းပုံ ႏြားေခ်းပုံေခါင္းမွာ တင္ထားတာလို႔ စၾက ေနာက္ၾကတာ ေတြခံရလို႔ ဆံရစ္ဝိုင္းကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ထားေပးရတာလဲ ဒီဆံပင္ မထားခ်င္ေတာ့ဘူးလို႔ မိဘေတြကိုျပန္ေျပာခဲ့မိတယ္လို႔ မၿပဳံးၿပဳံးရီက ေျပာပါတယ္။

မိဘေတြက ကဲ့ရဲ႕တာေတြ ဂ႐ုမစိုက္ဖို႔နဲ႕ ဘိုးဘြားလက္ထက္ကတည္းက အစဥ္အလာမပ်က္ ထားခဲ့တဲ့ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းတဲ့ အေနနဲ႕ ဆံရစ္ဝိုင္းေလးေတြ ထားတာလို႔ ရွင္းျပခဲ့ၿပီး အခုေတာ့နားလည္လာပါၿပီလို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

အမ်ိဳးသားေတြကေတာ့ ရွင္ျပဳတဲ့အ႐ြယ္ ေခါင္းတုံးတုံး ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဆံရစ္ဝိုင္းကို ဆက္မထားေတာ့ဘဲ သာမန္ဘိုေကပုံစံ ထားၾကတာ မ်ားတယ္လို႔ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။

အလယ္တန္း အထက္တန္းေက်ာင္းမရွိ အိမ္ေျခ ၆၅၀ ေလာက္ရွိၿပီး လူဦးေရ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ ေရပုတ္ႀကီး ႐ြာကေလးဟာ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး မေကာင္းတဲ့အတြက္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကလည္း နိမ့္က်တယ္လို႔ ေဒသ အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာပါတယ္။

စာသင္ေက်ာင္း ဆိုလို႔လည္း ေလးတန္းအထိသာ သင္နိုင္တဲ့ မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းသာ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကမွ အဲဒီ ေက်ာင္းေလးက အလယ္တန္းေက်ာင္း အဆင့္ျဖစ္လာတယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ဦးထြန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။

အလယ္တန္းေက်ာင္းကေန အထက္တန္းေက်ာင္း အဆင့္အထိ ျဖစ္လာနိုင္ဖို႔ အေျခအေနကလည္း နည္းပါးေသးတယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။ သူတို႔႐ြာနဲ႕ အနီးဆုံး အထက္တန္းေက်ာင္းက ၈ မိုင္အကြာမွာရွိတဲ့ ေရွာက္ေတာေက်း႐ြာမွာပဲ ရွိပါတယ္။

တစ္ဦးတည္းေသာ ေရပုတ္ႀကီး႐ြာသား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ႐ြာကေန ၿမိဳ႕ ကို သြားနိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိတဲ့အတြက္ ႐ြာမွာပညာ ထြန္းေပါက္သူ ကလည္း ရွားပါးတယ္၊ တကၠသိုလ္အထိ တက္နိုင္သူက ေရပုတ္ႀကီး႐ြာ တစ္႐ြာလုံးမွာ တစ္ေယာက္ပဲရွိေသးတယ္လို႔ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ အမတ္နဲ႕ ႐ြာခံ လူေတြက ေျပာပါတယ္။

အဲဒီ ေက်ာင္းသားက ကိုနိုင္ေအးဆိုတဲ့ အသက္ ၂၄ ႏွစ္ အ႐ြယ္ လူငယ္ျဖစ္ၿပီး အခု မေကြး နည္းပညာတကၠသိုလ္မွာ ပညာသင္ေန တာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ေမာင္ႏွမ ငါးေယာက္ရွိတဲ့ ကိုနိုင္ေအးကသူ႕ထက္ငယ္တဲ့ ညီေတြညီမေတြက ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႕ အိမ္ေထာင္က်ကဳန္ၾကၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။

တကၠသိုလ္ပညာ သင္နိုင္တဲ့အထိျဖစ္လာဖို႔ သူႀကိဳးစားခဲ့ရတာလည္း လြယ္လြယ္ကူကူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မူလတန္းေက်ာင္းသာ ရွိတဲ့ ေရပုတ္ႀကီး႐ြာကေန ၄ တန္း ေအာင္ေတာ့ ႐ြာနဲ႕၈ မိုင္ေဝးတဲ့ ေရွာက္ေတာ႐ြာအထိ ေန႕စဥ္ ေနပူပူ မိုး႐ြာ႐ြာ စက္ဘီးနင္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတယ္လို႔ ကိုနိုင္ေအးက ေျပာပါတယ္။

လမ္းတဝက္က ေျမနီလမ္း၊ က်န္လမ္း တဝက္သာ ေက်ာက္လမ္း ရွိအတြက္ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားခဲ့ရတဲ့ ဒီခရီးကို ၅ တန္းကေန ၉တန္းအထိ ေန႕စဥ္ စက္ဘီးနဲ႕ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တာပါ။ ၁၀ တန္းႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ေဘာ္ဒါ ေနရင္း ေက်ာင္းတက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိုးကသည္း စက္ဘီးကလည္း ပ်က္တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ လမ္းမေပၚ တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ငိုေနခဲ့မိၿပီး ေက်ာင္းဆက္မတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳးေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ သူက ျပန္ေျပာျပပါတယ္။

အခုေတာ့ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္က ေျမနီလမ္းေလး ေဖာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ အရင္ကထက္ သြားေရးလာေရး ပိုမိုလြယ္ကူလာၿပီမို႔ ကေလးေတြ တျခား႐ြာ အလြယ္တကူ သြားၿပီး အထက္တန္းေက်ာင္း တက္နိုင္ၾကၿပီလို႔ ႐ြာသားေတြက ေျပာပါတယ္။

ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနိမ့္က် ေရပုတ္ႀကီး႐ြာဟာ မိုးေခါင္ေရရွား အရပ္ေဒသမွာ တည္ရွိတဲ့အတြက္ ေရရွားပါးလွပါတယ္။ လက္ခပ္ေရတြင္း ေတြကိုသာ အသုံးျပဳၾကရၿပီး ေႏြရာသီေရာက္တဲ့ အခါမွာအဲဒီတြင္းေတြက ေရေတြခန္းေျခာက္ သြားတဲ့အတြက္ ေရျပတ္လပ္တဲ့ဒုကၡကို ႏွစ္စဥ္ ႀကဳံရတတ္တယ္လို႔ ႐ြာခံေတြက ေျပာပါတယ္။ တစ္႐ြာလုံးမွာ လွ်ပ္စစ္မီးလည္း မရွိေသးပါဘူး။

အခုေတာ့ ရိုးရာဓေလ့ကိုအျမတ္တနိုး လက္ဆင့္ကမ္းထိန္းသိမ္းၾကတဲ့ ရိုးသားတဲ့ ေရပုတ္ႀကီး ႐ြာေလးအေၾကာင္း တစစသိလာၾကၿပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က လာေရာက္လည္ပတ္တဲ့ဧည့္သည္ေတြလည္း ပိုမ်ားလာၾကပါၿပီ။ ေရပုတ္ႀကီး႐ြာသူ ႐ြာသားေတြကေတာ့ သူတို႔႐ြာေလး ပိုမို တိုးတက္လာေစဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကပါတယ္။ ( ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ေရွးကဘိုးဘြားရိုးရာ အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့ ေသ်ွာင္ေပစူး၊ ဆံရစ္ဝိုင္း ထားတဲ့ ဓေလ့ကို ေညာင္ဦးၿမိဳ႕နယ္ စက္စက္ယို႐ြာ၊ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေရပုတ္ႀကီး႐ြာ၊ ႏြားထိုးႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ဆံရစ္ဝိုင္း႐ြာတို႔တြင္ ယေန႕ အထိ ထိန္းသိမ္းထားပါသည္။ ) ခရက္ဒစ္

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *