ျမန္မာသီလရွင္ေတြဟာ ဘယ္တုန္းကတည္းက စတင္ရွိခဲ႕တာလဲ

ျမန္မာသီလရွင္ေတြ ဘယ္တုန္းကတည္းက စတင္ရွိခဲ႕တာလဲ

ျမန္မာနိုင္ငံမွာ သီလရွင္လို့ေခၚတဲ့ အမ်ိဳးသမီးသာသနာ့ ဝန္ထမ္းေတြကို ပန္း ေရာင္ကိုယ္႐ုံေတြနဲ႔ တြဲၿပီးလူသိမ်ားပါတယ္ ။ သီလရွင္ေတြဟာ သံဃာဦးေရရဲ့ ၁ဝ ပုံ တပုံ ခန႔္ရွိၿပီး ေျခာက္ေသာင္းခန႔္ရွိတယ္လို့လည္း စာရင္းေတြ အရသိရပါတယ္။ ၁၉၆၁ က သီလရွင္ တစ္ေသာင္း မျပည့္ခဲ့ရာက အႏွစ္ ၅ဝ ေက်ာ္မွာ ေသာင္းခ်ီ တိုးတက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီလရွင္ေတြ သာသနာသမိုင္းတေလၽွာက္လုံး ျမန္မာျပည္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့သလာ ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာ မသိရပါဘူး။

ဆရာေတာ္ ရေဝထြန္းရဲ့ ဘိကၡဳသာသနာႏွင့္ သီလရွင္ သမိုင္း စာအုပ္အရ မင္းတုန္းမင္းေခတ္မွာ နန္းတြင္းက သမီးေတာ္ေတြကို စာခ်ေပးတဲ့ သီလရွင္ဆရာႀကီး မယ္ကင္းနဲ႔ မယ္နတ္ေပးတို့ အထင္အရွား ရွိေနၿပီျဖစ္ပါတယ္ ။မယ္ကင္းဟာ ဝိနည္းမွာထင္ရွားတဲ့ ရွမ္းကေလးကၽြန္း ဆရာေတာ္ရဲ့ ႏွမျဖစ္ၿပီး ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ စာခ်ိဳးဘက္ဆိုၿပီး စာေပမွာ လူသိ မ်ားပါတယ္။

ထြဋ္ေခါင္မွာ သီလေခ်ာ

မယ္ကင္းကို ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္က သီလရွင္ေတြကို သီလရွင္ျပဳေပးၿပီးသီလရွင္အစ ထြဋ္ေခါင္ကလို့ ဆိုရိုးရွိခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီမတိုင္ခင္ ကတည္းက သီလရွင္ အေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြ ေတြ့ရတယ္လို့လည္း သမိုင္းသုေတသီ ဆရာေတာ္ေရႊကိုင္းသားက ေရးသားပါတယ္။ သီတင္းသုံး ေယာက္်ား မိန္းမေတြကို အင္းဝဘုရင္ေတြက လွဴေလ့ရွိတယ္လို့လည္း ေလာကဗ်ဴဟာအင္႐ုံ စာတမ္းမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဒီစာတမ္းဟာ အင္းဝ နန္းတြင္းေဆာင္တာေတြကို ကုန္းေဘာင္မင္းေတြကို ရွင္းျပတဲ့ က်မ္းပါ ။ ၁၇၈၆ ခုေရး ေမာင္းေထာင္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ရဲ့ အေမးေတာ္ပုံ အေျဖက်မ္းမွာေတာ့ ေတာင္ေလးလုံး ဆရာေတာ္ရဲ႕ ႏွမနဲ႔ သီတင္းသုံးတစုဟာ အဝတ္နီသစ္ေခါက္ကို ဆိုးၿပီးဝတ္တယ္လို့ဆိုပါတယ္။ ကေမာၻဒီးယားနဲ႔ ထိုင္းမွာလိုပဲ ကိုယ္႐ုံျဖဴနဲ႔ သီလရွင္ေတြလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ရွိခဲ့ပါတယ္။

သီလရွင္ကို သီတင္းသုံး ၊ သီတင္းသည္ စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚခဲ့ၿပီး ၿမိတ္ ထားဝယ္ ဘက္မွာေတာ့ မိရွင္လို့ ေခၚေႀၾကာင္း အညာသူမ်ား ပင္လယ္သြား စာအုပ္မွာ လူထု ေဒၚအမာက ေရးသားပါတယ္ ။ ရခိုင္မွာေတာ့ သူေတာ္မ ေခၚတယ္ ဆိုပါတယ္။ သီတင္းသည္ ေယာက္်ားေတြကို ဖိုးသူေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဖြားသီလရွင္ ေခၚတဲ့ အေလ့လည္းရွိပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ကသီလရွင္ေတြ ဟာ ဘုန္းႀကီးေတြလိုပဲ ဆြမ္းခံတတ္ၾကၿပီး ကိုရင္ေတြ ေနာက္ကေန ဆြမ္းအုပ္နဲ႔ ဆြမ္းခံတာလို့လည္း သိရ ပါတယ္။

နန္းတြင္းက သီလရွင္မ်ား

မယ္ကင္းတပည့္ေတြထဲက မင္းတုန္းမင္းရဲ့ သမီးေတာ္ေတြထဲက ပင္တိုင္စံ စလင္းစုဘုရားဟာ သီေပါမင္း နန္းတက္ၿပီးေနာက္ သီလရွင္ဘဝ ကူး ေျပာင္းသြားပါတယ္။ေနာက္ သီေပါမင္းရဲ့ မိဖုရား ေခါင္ႀကီးတပါး ျဖစ္တဲ့ စုဘုရားႀကီးဟာလည္း အိႏၵိယ က ျပန္လာၿပီးေနာက္ မင္းကြန္းမွာ သီလရွင္ဝတ္နဲ႔ အရိုးထုတ္သြားပါတယ္။

သီေပါမင္းမယ္ေတာ္ ေလာင္းရွည္မိဘုရားက သီလရွင္ ဝတ္ခြင့္ေတာင္းေပမယ့္ မင္းတုန္းမင္းက ခြင့္မေပးဘူး လို့လည္း ဆိုပါတယ္။မင္းတုန္းမင္း နတ္ရြာစံၿပီးေနာက္ က်န္ရစ္တဲ့ စိန္တုံးမိဖုရားကိုေတာ့ အသက္ေဘးက လြတ္ေအာင္ သဂၤဇာဆရာေတာ္က ေမာ္လၿမိဳင္ ေခၚ သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေက်ာင္းႀကီးေဆာက္လွဴၿပီး သီလရွင္ဘဝနဲ႔ ေနသြားခဲ့တာပါ။

ေနာက္ မင္းတုန္းမင္း သမီးေတာ္တပါးျဖစ္တဲ့ ေျမာင္လွ မင္းသမီးလည္း မင္းကြန္းမွာ သီလရွင္ဘဝနဲ႔ ကြယ္လြန္ သြားၿပီး မင္းသမီးေခ်ာင္လို့ အခုတိုင္ က်န္ရစ္ပါတယ္။ စစ္ကိုင္း မင္းကြန္းေတာင္ရိုးေတြမွာ အေစာဆုံးေပၚတဲ့ သီလရွင္ေခ်ာင္ေတြက ဂူတလုံး၊ ဂူကေလး၊ သစ္ဆိမ့္၊ ဂူနီ စတဲ့ေခ်ာင္ေတြပါ။သီလရွင္ေနတဲ့ အေဆာက္ အအုံေတြကို ဇရပ္လို့ ေခၚေလ့ရွိပါတယ္။

ပါေတာ္မူခါစက သီလရွင္ဝတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ မိဘဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ရဖို့ ခက္လို့ အိမ္က ထြက္ေျပးၿပီး ဝတ္ရတဲ့အေၾကာင္းကို သီလရွင္ ဆရာႀကီးေတြရဲ့ ဘဝမွတ္တမ္းေတြမွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။သားေယာက္်ားေတြ သာသနာ့ေဘာင္ ဝင္တာ ကို အားေပးတတ္ေပမယ့္ သီလရွင္ရာသက္ပန္ဝတ္တာ ကို မၾကည္ျဖဴတဲ့အေၾကာင္း ဝတၳဳေတြကိုလည္း ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၊ မိုးမိုး အင္းလ်ား စတဲ့ ျမန္မာ စာေရးဆရာမေတြက လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလို သီလရွင္အျဖစ္နဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြကို စာေပ ပို့ခ်ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးေတြလည္း ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။

သာသနာ့မိခင္ႀကီး

ဒီထဲမွာ တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက သာသနာ့မိခင္ႀကီး လို့ သတ္မွတ္ေခၚဆိုခဲ့တဲ့ အိမ္ႀကီး ေခ်ာင္ဆရာႀကီး ေဒၚဓမၼစာရီဟာ ထင္ရွားပါတယ္။ သစၥဝါဒီဋီကာ က်မ္းျပဳ ေဒၚဓမၼစာရီဟာ ဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ လာၿပီး သြန္သင္ဆုံးမ လာခဲ့ တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ေတြသာ ေဟာေျပာ ခြင့္ရတဲ့ မလြန္ဆန္လွဴအသင္းတရားပြဲမ်ိဳးမွာ ဓမၼကထိက အျဖစ္ ေဒၚဓမၼစာရီ ေဟာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ မယ္ဓမၼစာရီဆီ စာဝါလိုက္ဖူးၿပီလားလို့ ေမးတတ္ၾက ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ရန္ကုန္ ေဒၚဉာဏစာရီ စာသင္ တိုက္က ဆရာႀကီး ေဒၚဉာဏစာရီလည္း အမ်ိဳးသမီး ငယ္ေလးေတြကို တရားျပ ဆုံးမရာမွာ ထင္ရွားခဲ့ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အရင္က အိမ္က မၾကည္ျဖဴဘဲ သီလရွင္ ဝတ္တဲ့ေခတ္ကေန သားရွင္ျပဳအလွဴေတြမွာ သမီး သီလရွင္ဝတ္တာေတြလည္း ၂ဝ ရာစု ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတြ့လာရပါတယ္။ဒါေပမဲ့ သီလရွင္ေတြကို လွဴဒါန္း ရာမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔မတူဘဲ ေလၽွာ့ေပါ့ လွဴတာေတြက ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္း ကြမ္းရွားပါးတဲ့ အညာက သီလရွင္ေတြကို ဒို့ဆီလိုက္ခဲ့ ဆိုၿပီး ၿမိတ္က သီလရွင္ ဆရာႀကီးတပါးက ေခၚေၾကာင္း လူထုေဒၚအမာက ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မိဘမဲ့မိန္းကေလးေတြကို ၾကည့္ရွု ေစာင့္ေရွာက္ရတဲ့ အလုပ္ကိုလည္း ဆရာႀကီးေတြ တာဝန္ယူလာရပါတယ္။မႏၲေလး ေအးရိပ္မြန္ စာသင္တိုက္က မိဘမဲ့မိန္းကေလးေတြ အေၾကာင္း ရိုက္ကူးထားတဲ့ ၾကည္ျပာ ဇာတ္ကားဟာ ထင္ရွား ပါတယ္။စစ္ေဘးစစ္ေရွာင္နဲ႔ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ မိဘမဲ့ျဖစ္ရတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ အစိုးရက အျပည့္အဝတာဝန္ မယူနိုင္တဲ့အတြက္ သာသနာဘက္ က တာဝန္ယူတဲ့ ေက်ာင္းေတြေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစဥ္အလာအရ ျမန္မာသီလရွင္ေတြကို ေလာကီ ကိစၥေတြနဲ႔ မပတ္သက္ဘဲ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္တယ္ လို့ ျပည္ပ ပညာရွင္ေတြက ယူဆခဲ့ၾကေပမယ့္ နိုင္ငံေရး လွုပ္ရွားမႈေတြမွာ သီလရွင္ေတြ ပတ္သက္မႈေတြ ရွိခဲ့ ပါတယ္။၂ဝဝ၇ ေရႊဝါေရာင္လွုပ္ရွားမႈမွာ သံဃာေတာ္ေတြ နဲ႔အတူ သီလရွင္ေတြလည္းပါဝင္ဆႏၵ ျပလို့ ထိန္းသိမ္းခံရတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ေနာက္ မဘသ လႈပ္ရွားမႈမွာလည္း မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းဖို့ ေတာင္းဆိုတဲ့အထဲမွာ သီလရွင္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ မႏၲေလးခရီးမွာေစာင့္ႀကိဳ ႏွုတ္ဆက္တဲ့ သီလရွင္ေတြရွိသလို သူ အက်ဥ္းက လြတ္ၿပီးေနာက္ ဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာလည္း သီလရွင္ေတြ ႂကြေရာက္ အလွဴခံခဲ့ၾကပါတယ္။

လြတ္လပ္ေရး မရခင္က အရွင္အာဒိစၥဝံသကို ဘိကၡဳနီ သာသနာျပန္ထူေထာင္ဖို့ ႀကိဳးစားသူအျဖစ္ လူသိမ်ား ခဲ့ေပမယ့္ စစ္ၿပီးေခတ္မွာ ေဇတဝန္ ဆရာေတာ္က ဘိကၡဳနီ ျပန္ေပၚသင့္ေၾကာင္း က်မ္းျပဳခဲ့တာကို လူသိ နည္းပါတယ္။၁၉၇ဝ ေက်ာ္မွာေတာ့ တရားျပ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္က ဘိကၡဳနီျပဳခြင့္ ေတာင္းတဲ့စာ ကို အစိုးရနဲ႔ဆရာေတာ္ အပါး ၂ဝ ဆီကို ပို့ခဲ့တယ္လို့ဂ်ာမန္ပညာရွင္ ေဒါက္တာ လိုတာမိုဆာက ေရး ပါတယ္။

ခုခ်ိန္မွာ ရဟန္းမ ျပဳတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ ျပည္ပမွာ အနည္းအပါးရွိေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ခြင့္မျပဳေသးပါဘူး။ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာျပည္ရဲ့ သာသနာ ပုံရိပ္အျဖစ္ သီလရွင္ေတြကို ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ ေစတီ ပုထိုးနဲ႔ ေက်ာင္း ကန္ ဇရပ္ေတြနဲ႔ဆက္ၿပီး တြဲသိေနၾက မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။Crd to Oraginal

Tags:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *