မိန္႕စရာရွိလ်ွင္ဘုရင္ႏွင့္မိဖုရားကိုပါ ျပတ္သားစြာမိန္႕ဆိုေလ့ရွိၿပီး အမွားရွိလ်ွင္လည္းကိုရင္ငယ္ေလးကိုပင္ ေတာင္းပန္ဖို႕ဝန္မေလးသည့္ ရာဇဝင္ထဲကနာမည္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္အေႀကာင္း

မိန္႕စရာရွိလ်ွင္ဘုရင္ႏွင့္မိဖုရားကိုပါ ျပတ္သားစြာမိန္႕ဆိုေလ့ရွိၿပီး အမွားရွိလ်ွင္လည္းကိုရင္ငယ္ေလးကိုပင္ ေတာင္းပန္ဖို႕ဝန္မေလးသည့္ ရာဇဝင္ထဲကနာမည္ေက်ာ္ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္အေႀကာင္း

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပရိယတၱိ ပညာေရးသမိုင္းတြင္ လယ္တီဆရာေတာ္ အပါအ၀င္ စာအတတ္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ပညာရွင္အသီးသီးမွ အ သိအမွတ္ၿပဳထားေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ဗုဓ္စ ၊ ဗုဓ္လယ္ ၊ ဗုဓ္ဆံုး ဟူ၍ ဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ ၾကေလသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ ဗုဓ္စ -သည္ ဗုဒၶဘုရား၊ ဗုဓ္လယ္-ကား အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ ျဖစ္၍ ဘုရား ေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ား၏ အဖြင့္ျဖစ္ေသာ အ႒ကထာမ်ားအား ေရးသားခဲ့သည့္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းေပၚၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ မေထရ္ျဖစ္သည္။

အ႒ကထာဆိုသည္မွာ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ဥာဏ္ႏုသူမ်ား ေလ့လာက်က္မွတ္သည့္ အခါ မရွင္းမလင္း ျဖစ္သျဖင့္ ဋီကာ အႏု ဋီကာ၊ မဓုဋီကာ ထပ္ဆင့္ ဖြင့္ဆိုကာ သက္ေတာ္ (၅၅) ႏွစ္အတြင္း က်မ္းစာ(၆၀) ေက်ာ္ အနက္ နိႆယက်မ္း (၄၅) က်မ္းတိတိ အဓိက ထားျပဳစုကာ ေနာင္းေခတ္ စာသင္သားမ်ား မပင္မပန္း၊ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ သင္ယူႏိုင္ရန္ ေရးသားခဲ့သူမွာ ဗုဓ္ဆုံး – ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္အား ျမန္မာျပည္၌ စာအတတ္ဆံုးဟု သတ္မွတ္ရျခင္းမွာဆ ရာေတာ္၏ ေနာက္ခံသမိုင္း တစ္ခုတည္းကို ၾကည့္ၿပီး ေျပာၾကသည္မဟုတ္ ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းစာမ်ား၏ အတိမ္ အနက္ကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။ ဤမၽွႏွင့္မကပါ ျမန္မာ့သမိုင္း တေလၽွာက္တြင္ အထက္ျမက္ဆုံး မိဖုရားႀကီးျဖစ္ေသာ နန္းမေတာ္မယ္ႏု၏ ေနာက္ဆုံးခန္းမွ “မိႏုသူ႔ ေႀကြးရွိလၽွင္ ဆပ္ရမည္ ” ဟူေသာစကား တစ္ခြန္း သည္ မယ္ႏု ေသပြဲဝင္ရာ၌ စိုးစဥ္းမၽွေၾကာက္ရြံ့ စိတ္မရွိေအာင္ အႀကီးမားဆုံး စိတ္ခြန္အား ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ပညာဉာဏ္ႀကီးမားသူ ပီပီ ပါဠိ စာေပ က်မ္းကန္ဖတ္ျခင္း၊ က်မ္းျပဳျခင္း တို႔ကိုသာ ေမြ့ေလ်ာ္ကာ ဆိတ္ဆိတ္ေနရျခင္း ကိုႏွစ္သက္သည္။ အရည္အျပဳံးနည္းၿပီး ဩဝါဒေပးရာတြင္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕မေျပာ သလို အပိုမဆ လာ အလုပ္တို႔ကို လုံးဝမႏွစ္သက္ဘဲ လြန္စြ ာစကားနည္းသူျဖစ္သည္။ စာေပအသိတရား မရွိသူဒုန္းေဝးသူဆိုလၽွင္ ဘုရင္ျဖစ္ေစ ေလကုန္ခံ မေျပာဘဲဘု ေျပာတတ္သျဖင့္ လူတိုင္းမဆိုထားႏွင့္ ဘုရင္ပင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ စကားေျပာရမည္ကို လန္႔သည္။

ဆရာေတာ္သည္ အေၾကာင္းႀကီးငယ္ ကိစၥမ်ား ျပသနာ ေျဖရွင္းရာတြင္လည္း ဗုဒၶဆိုဆုံးမေသာ က်မ္းဂန္ရႈေထာင့္မွသာ မ႑ိဳင္ယူကာ ဆုံးျဖတ္ေျဖရွင္း သျဖင့္ အမွားမရွိသလို လူေလးစားခံရသည္။ ဆရာေတာ္ လက္ကိုင္ထားၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း က်င့္သံုးေသာ အယူဆတစ္ခုမွာ “ ဘယ္သူ ကဲ့ရဲ႕ကဲ့ရဲ႕ဘုရား မကဲ့ရဲ႕ေအာင္ေန ” ျဖစ္သည္ ။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ အထက္ဗဒံု (အလံု) ေက်းလက္ ေညာင္ကန္ရြာသာ ေခါင္အရပ္ေန ယာပိုင္ရွင္ ဦးအို၊ ေဒၚေမႊး တို႔က (၁၁၄၉) ခုႏွစ္ ၊ နယုန္ လျပည့္ေက်ာ္ (၅) ရက္ အဂၤါေန႔တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ လငပုပ္ ဖမ္းခ်ိန္မွာ ေမြးသျဖင့္ ေမာင္ပုပ္ဟု မွည့္ေခၚေသာ္လည္း လက္ဦးဆရာဆရာေတာ္ ဦးသာပံုက ဗုဓသဒၵါ ကိုေထာက္ထားၿပီး ေမာင္ဗုဓ္ ဟုအမည္ ေပးသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ ပထမဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္မွာ စကၠိႏၵာဘိ ဓဇမဟာမဟာဓမၼရာဇဂုရုျဖစ္ၿပီး ဒုတိယဘြဲေတာ္မွာ စကၠိႏၵာဘိ သီရိသဒၶမၼဓဇမဟာ ဓမၼရာဇဂုရု ျဖစ္သည္။ ဘြဲ့ေတာ္ အမည္ထက္ လူအမည္နင့္သာ ထင္ရွားသည္။ ထိုမွဆရာေတာ္ဦးပိုးထံ ပညာသင္ၾကားခဲ့ျပန္သည္။ ဆရာေတာ္ ဦးပိုးအား ဘႀကီးေတာ္က အင္းဝေနျပည္ေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ခ်ိန္ မဟာေအာင္ေျမဘံုစံ အုဋ္ေက်ာင္းႀကီးတြင္ေက်ာင္းထုိင္ခဲ့ျပီး (၁) ႏွစ္ၾကာတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးပိုးပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။

ထိုေက်ာင္း၏ဒကာမမွာ ဘႀကီးေတာ္မင္းရဲ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏု ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းထုိင္ရန္ ေတာ္႐ံုပညာ စြမ္းနင့္မျဖစ္ေခ်။ မည္သည့္ဆရာေတာ္က သာသင့္ေတာ္မည္ စူးစမ္းေမးျမန္းခ်ိန္တြင္ “မုိးႀကီးခ်ဳပ္လို႔ ဘုတ္ ႀကီးမည္၊ သာသနာ ဓါယမာ တစ္ဖန္ထုတ္ဖုိ႔ရန္၊ ေရႊအုတ္မယ့္ဆံထံုး၊နားလွည့္ပါဦး” ဟူေသာ တေဘာင္ေပၚလာခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ဦးပိုးေနရာ ေက်ာင္းထုိင္သူသည္ ဦးပိုးကဲ့သို႔ စာေပက်မ္းဂန္ တတ္ ေျမာက္ရမည္ျဖစ္၍ သုဓၶမာ ဇရပ္ တြင္ (၇) ရက္ပတ္လံုးအေမးခံၿပီးမွ ေက်ာင္းနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္ မသင့္ေလ်ာ္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ့ငယ္ေဖာ္ ဦးဉာဏ္မွ ေက်ာင္းထုိင္ရန္ ေျပာသည္ကို ” ကိုဉာဏ္၊ မင္းဆရာလုပ္ရတာ စာၾကည့္ ပ်က္တယ္။ ကိစၥလည္းမ်ားတယ္။ မလုပ္လိုဘူး”လုိ႔ ျငင္း ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာသင္ဆရာေတာ္ရင္း ဦးပိုးရဲ့ တပည့္အမ်ားနဲ႔သီတင္းသံုးေဖာ္ေတြ ကြဲျပားပ်က္စီးမယ္၊ ငဲ့ညႇာသီးခံၿပီး ေနပါ၊ ကိုယ့္စာကိုယ္ၾကည့္ၿပီး ေနႏုိင္ ပါတယ္လို႔ ေလွ်ာက္မွ လက္ခံခဲ့သည္။

ထိုအခါ သာသနာပိုင္ သဲအင္းဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ဦးဗုဓ္အား ပိဋိကတ္ေတာ္ထဲက အလြန္တရာခဲရာခဲဆစ္ ျဖစ္ေသာ အရာဌာန ဂဏိပဗၺျပသနာတို႔ကို တစ္ခုၿပီး တစ္ခုေမးျမန္း ေတာ္မူေသာအခါ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က ဆန္း၊လကၤာ၊သဒၵါ ၊ ေနတၱိနည္းတို႔ျဖင့္ ဆန္းျပားက်ယ္ဝန္းစြာ ဒိုးဒိုး ေဒါက္ေဒါက္ေျဖဆိုၿပီး (၅) ရက္ေျမာက္ တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားလည္း ေမးစရာမရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ” ကိုဉာဏ္ ငါးရက္ပတ္လံုးေမးတာ မေျဖ ႏုိင္တာမရွိ၊ တပည့္ေတာ္ကမ်ား ျပန္ေမးရရင္ ဘယ္လိုေနၾကလိမ့္မသိ “ဆိုေသာ္ အကင္းပါးတဲ့ မူးႀကီးမတ္ႀကီးမ်ားက သဘင္ကို ႐ုပ္သိမ္းလုိက္ေလသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကို ရာဇဂု႐ုဘဲြ႕ေတာ္ ဆက္ကပ္ၿပီး ဘုရင္နဲ႔ မိဖုရားသီလခံေတာ့ ဆရာေတာ္က ႏႈတ္ပိတ္ ေနသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးသူက “ကိုဗုဓ္တုိ႔က လုပ္ကေရာ့မဗ်၊ အခုမွစခါရွိေသး၊ ဘာအလို မက်တယ္ မသိဘူး၊ ဖြင့္ဟေျပာမွေပါ့” လို႔ဆိုပါတယ္။ ဦးဗုဓ္က ” ရွိခိုးတယ္ဆိုတာ က်မ္းဂန္ကေတာ့ ပဥၥပတိ ႒ိတ လို႔ ဆိုတယ္”။ သီလခံသူ ဘုရင္မွာ ထိျခင္းငါးပါးနဲ႔မညီဘဲ တံေတာင္ဆစ္ေအာက္တြင္ ကတီၱပါေခါင္းအံုး ခံထား သျဖင့္ အကင္းပါးေသာ မိဖု ရားမွ ေခါင္းအံုးကိုဆြဲဖယ္ လုိက္မွ သီလေပးေလေတာ့သည္။

မိဖုရားႀကီးနန္းမေတာ္ မယ္ႏုက်င္းပေသာ ဘုံကထိန္ပြဲႀကီး၌ ဦးဗုဓ္ကို တရား ေဟာရန္ တိုက္တြန္းရာ ဆရာေတာ္က ` ေဟတု ပစၥေယာ´ဟူေသာ(၂၄) ပစၥည္းဂါထာကို ရြတ္ေတာ္မူကာ ဆိတ္ဆိတ္ေနလ်ွင္ ႐ွင္ဘုရင္ ကလည္းေရစက္သြန္းခ် အမ်ွေဝရေလေတာ့သည္။ ထိုအခါ ေလးျပင္ေလးရပ္ ႂကြလာေတာ္မူၾကေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက`ဦးဗုဓ္ကိုစာတတ္သည္ဟု ၾကည္ညိဳလြန္းလွ ၍၊ ဧရာမေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို လွဴဒါန္း၍၊ ဧရာမ မိဖုရားႀကီးက ဧရာမကထိန္ပြဲႀကီး က်င္းပရာ မွာတကတဲဗ်ာ ေဟာလိုက္သည့္တရားက ` ေဟတု ပစၥေယာတဲ့ဗ်ာ´ ဟု ဝိုင္း၍ ျပစ္တင္စကားေျပာၾက၏။

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏အေျဖကား (ဧရာမ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး မည္မၽွ လႉဒါန္းၿပီး ဧရာမ မိဖုရားႀကီးက ဧရာမကထိန္ပြဲႀကီး က်င္းပရာမွာ ဧရာမ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ႀကီး ေဟာလိုက္တာ ဘယ္သူကဘာ ေျပာခ်င္ၾကေသးသလဲ )ဟူ၍ ျဖစ္ရာ မည္သူမ်ွ ျပန္လည္ မေခ်ပႏုိင္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကရသည္ ။

ဆရာေတာ္ႏွင့္သာသနာပိုင္

တစ္ေန႔တြင္ ဦးဗုဓ္က စာခ်ေနဆဲ သာသနာပိုင္က သူ႔ထံ ႂကြလာရာ သံဃာငယ္တို႔က သင္ျဖဴးခင္းၾက၏။

ဦးဗုဓ္။ ။ဘာလုပ္ၾကတာတုံး။

ကိုရင္။ ။သာသနာပိုင္ လာလို႔ ေနရာခင္းပါတယ္။

ဦးဗုဓ္ ။ ။သာသနာပိုင္က ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။(ထိုအသံၾကား၍ ဦးေညယ်က ေက်ာင္းေပၚမတက္ ေတာ့ဘဲ ေလွကားမွ ျပန္ႂကြသြား၏ ။ဦးဗုဓ္ကို သူ႔ထံႂကြ ရန္ စာေရးပင့္ေလသည္။)

ဦးဗုဓ္ ။ ။ ဦးေညယ်က က်ဳပ္ကိုဘာကိစၥ ေခၚတာတုံးဗ်။

ယ် ။ ။ တျခားအေၾကာင္းထူး မ႐ွိပါ။ တပည့္ေတာ္မွာ လူငယ္ျဖစ္လ်ွက္သာသနာျပဳရေသာေၾကာင့္ ခြၽတ္ေခ်ာ္ တိမ္းပါး အမွားမ်ားျမင္ေတြ႕လ်ွင္ ဆိုဆုံးမေတာ္ မူေစလိုပါတယ္။

ဦးဗုဓ္ ။ ။ ကိုယ္စြမ္းလို႔ကိုယ္ျဖစ္တာ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။

အုတ္ေက်ာင္းမွရဟန္းငယ္မ်ား ေဆးလိပ္ေသာက္သည္ ကို သာသနာပိုင္က ပိတ္ပင္ရာ ` ေဆးလိပ္ေသာက္တာ က သာသနာပိုင္ ဘုရားတည္ တာေလာက္ အျပစ္မႀကီး ပါဘူး´ ဟုမိန္႔ဆို၏ ဝိသုဒၶိမဂ္၌ ရဟန္းတို႔ အလွဴေပးျခင္း ၊ ဘုရားတည္ျခင္း မွာ အျပစ္မလြတ္ဟု ဆိုေလသည္။

ဆရာေတာ္ႏွင့္မယ္ေတာ္ႀကီး

တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ မယ္ေတာ္ႀကီး သည္ မိမိေနအိမ္ မီးေလာင္သြားေသာေၾကာင့္ သားဦးဇင္းထံသို႔ အားကိုးတႀကီးႏွင့္ လာေလသည္။ထိုအခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က မင္းကိုကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ ။မယ္ ေတာ္ႀကီးအတြက္ ေနစရာအိမ္တစ္လံုး ေတာ့ေကာင္းေကာင္း ဖန္တီးေပ ႏူိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

ဘုရင္ကိုယ္တိုင္က အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဆရာေတာ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အိမ္မီးထဲပါသြားသည္ လို့ေျပာလိုက္ရုံျဖင့္ ကိစၥၿပီးႏိူင္သည္။ မယ္ေတာ္ႀကီးလာတဲ့အခါမွာ ဘာေမးလဲဆိုေတာ့ ” ခု မယ္ေတာ္ႀကီး အိမ္မီးထဲပါသြား ၿပီဘာေတြက်န္ေသးလဲလို႔ ေမးပါတယ္။ ဒီအခါမွာ မယ္ေတာ္ႀကီးက အားကိုးတႀကီးနဲ႔ တပည့္ေတာ္မမွာ ခုဝတ္ထားတဲ့အဝတ္နဲ႔ပခံုးေပၚက ဒီတဘက္တစ္ထည္ပဲ က်န္ပါ ေတာ့တယ္ဘုရား” လို႔ေလွ်ာက္ လိုက္သည္။

ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္က ” မယ္ေတာ္ႀကီး ေရွ႕ကျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္ ခုလို ဒုကၡေတြေရာက္ ရတာ ။ ဒါေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျပဳပါ ” ဆိုၿပီး ပုခံုးေပၚက ရွိစုမဲ့စု တဘက္ေလးကို အလွဴခံလိုက္ေလသည္။

ဆရာေတာ္ႏွင့္ကိုရင္ေလး

ဆရာ​ေတာ္​ ဦး​ဗုဓ္​ဆီကုိ စစ္​ကုိင္​းက ကုိရင္​ေလးတစ္​ပါးလာပါတယ္ ​။ဘုရား႐ွိ ခိုးတယ္​။ သင္​့​ေလ်ာ္တဲ့ ေ​နရာမွာ ထိုင္​တယ္​။ ဆရာ​ေတာ္​ဦး​ဗုဓ္​က လံုးဝ မၾကည္​့ဘူး။ သူ႔စာသူ ဖတ္​​ေနတာ၊လံုးဝ ဂ႐ုမျပဳဘူး။ၾကာလာ​ ေတာ့ ကုိရင္​​ေလးက ​ေျပာတယ္​ ” ျမတ္​စြာဘုရားကုိ သတိရလိုက္​တာ”….တဲ့။

ဆရာ​ေတာ္​ဥိီး​ဗုဓ္​ နည္​းနည္​း တြန္​႔သြားတယ္ ​။ ဂ႐ုမျပဳလို႔ မျဖစ္​​ေတာ့ဘူး။ျမ တ္​စြာဘုရားဆိုတဲ့ အသံကုိ ၾကားလိုက္​တာကုိး ။ ကုိရင္​က ဆက္​​ေျပာတယ္​။

“ၿမတ္​စြာဘုရားကုိ သတိရလိုက္တာ အာဝါသိကဝတ္​ကုိ မသိတဲ့​ေက်ာင္​းတိုက္​ကုိ​ေရာက္တဲ့အခါ အာဂႏၲဳေတြ အ​ေနရခက္​တယ္​လို႔ ​မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ မွန္လိုက္တာ “တဲ့။

ဘုရား​ေဒသနာအတိုင္​း ​ေက်ာင္​း​ေနရဟန္​းဝတ္ေျပာတာကုိ ဆရာ​ေတာ္ဦး​​ဗုဓ္​ၾကား​ေတာ့ ၿပာျပာသလဲ ” ထိုင္​ပါကုိရင္ ထိုင္​ပါ ခုငါေမးပါတယ္​ကြာ ကိုရင့္ ဘြဲ႔ အမည္​က ဘယ္လိုေခၚလဲ ဘာကိစၥနဲ႔ ႂကြလာသလဲ​” ေပါ့ ျဖစ္​​ေရာ။

ကုိရင္​ကေလွ်ာက္တယ္ ” အ႐ွင္​ဘုရားက ဝိနည္​း,သုတၱန္​,အဘိဓမၼာ​ေတြကုိအာဂုံရြတ္​ဆိုရင္​ ႏွစ္​သက္​တယ္​​ေျပာလို႔ စာလာၿပန္တာပါဘုရား”လို႔ ​ေလွ်ာက္ေတာ့ ” ႀကြပါကိုရင္ ” ဆိုၿပီး ခ်က္​ခ်င္​းပဲ ​ေနရာ​ထိုင္ခင္း ကိုယ္တိုင္ က်က်နန ခင္းေပးၿပီး အဲဒီအခင္းေပၚမွာ ကိုရင္ကို ထိုင္ခိုင္း ပါတယ္။

ကုိရင္​က ဓမၼစၾကာတရားကုိ ျပန္​ပါတယ္​။ တရားဆံုး​ေတာ့ ဆရာ​ေတာ္​ႀကီးက ” သာဓု သာဓု သာဓု ” ဆိုၿပီး သာဓုသုံးႀကိမ္​ ေခၚဆိုပါတယ္​။ ၿပီး​ေတာ့ သကၤန္​းတစ္​စံု ကို ႐ို႐ိုေသေသ ကပ္လႉပါတယ္​။ သကၤန္​းလႉတာ သာမန္​ကိစၥ ထား​ေတာ့ ။သကၤန္​းလႉၿပီး ဆရာ​ေတာ္ ​​ဗုဓ္​​ေျပာတဲ့စကားက နမူနာထားအတု ယူစရာ​ေကာင္​းတဲ့ ရာဇဝင္​တြင္​က်န္​ရစ္​တဲ့ စကားျဖစ္​​ေစခဲ့ပါတယ္​။

႐ွင္​ဘုရင္​,အမတ္​ႀကီး,မဟာဒါန္​ဝန္​တို႔ အ​ေပၚတင္​းတင္​းမာမာ ျပတ္​ျပတ္​​ေတာင္​​း​ေတာင္​းေျပာဆိုခဲ့တဲ့ ဆရာ​ေတာ္​​က ကုိရင္​​ေလး​အ​ေပၚ အႏူးအညႊတ္​ေတာင္​းပန္​ၿပီး ေျပာလိုက္​တဲ့စကားက “​ ေနာက္​မ်ား ဝိနည္​း​ေတာ္​ နဲ႔ မညီတာ မ်ား​ေတြ႔ရင္ ​တပည့္ေတာ္ကုိ ဆံုးမပါဘုရား”တဲ့။

ဆရာေတာ္အား တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ေလးစားလြန္းသျဖင့္ သာသနာပိုင္တင္ေျမာက္ရန္ ဆႏၵရွိ၍ အမတ္တို႔က ဘုရင္အားေလၽွာက္တင္ရာ ဘႀကီးေတာ္မင္းက ” ေကာင္းပါရဲ႕ သူသာသနာပိုင္ျဖစ္ေတာ့ ကိစၥအရပ္ရပ္ သူ႔ကိုေလၽွာက္ထားရန္ ဘယ္သူ တာဝန္ယူမလဲ။ ငါေတာ့ မေလၽွာက္ဝံ့ဘူး” ဟု ဘုရင္ကဆိုေလသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ က်မ္းတစ္ေစာင္ေပ တစ္ဖြဲ႔ျပဳစုၿပီဆိုလွ်င္ မၿပီးမခ်င္း ရပ္နားေလ့မရွိ။ “ခုဒၵကပါဠိေတာ္နိႆယက်မ္းႀကီး” ကားဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၏ ေနာက္ဆံုးလက္ရာ ျဖစ္ေလသည္ ။ အဆိုပါ က်မ္းႀကီးကိုျပဳစုစဥ္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၌ ဒူလာ ဝမ္းသက္ ေရာဂါ စြဲကပ္ခဲ့ေလသည္။ မည္သည့္ေဆးဝါးႏွင့္မွ် ေပ်ာက္ကင္း သက္သာသည္မရွိခဲ့။ အေျခအေနမွာတစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ဆိုး႐ြား လာခဲ့၏ ။ ကုဋီမွဆင္းရသည္ မရွိေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ျပဳစုေနဆဲက်မ္းဂန္ မၿပီးဆံုးဘဲ ပ်ံလြန္ေတာ္ မူသြားမွာကို ဆရာေတာ္ စိုးရိမ္ေနခဲ့သည္။

သည့္အတြက္ တပည့္ရဟန္းမ်ားအား ၎ကုဋီထိုင္ သည့္ မ်က္ႏွာမူရာ ေရွ႕ တြင္ မီးေသြးမ်ား သုတ္လိမ္း ေပးထားရန္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္သည္ ကုဋီထိုင္ရင္း အဆိုပါက်မ္းကို မၿပီးၿပီးေအာင္ ေရးသား ျပဳစု၏။ ဆရာ ေတာ္ ေရးသားထားေသာ စာကို ကူးၾက ရ၏။ ကူးၿပီးေနာက္ မီးေသြးမ်ားျဖင့္ ျပန္၍ လိမ္းက်ံ ေပးထားရ၏။

ဤသို႔ျဖင့္ ခုဒၵကပါဠိေတာ္နိႆယက်မ္းႀကီးကို ျပီးေျမာက္ေစခဲ့သည္ ။ ထိုက်မ္းကား ဂါထာစုဏၰိယေပါင္းပုဒ္ေရ (၄၈) ပုဒ္ရွိၿပီး သာသနာေတာ္ အတြက္ လြန္စြာမွ အက်ဳိးရွိေသာ က်မ္းႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ေနာက္ဆံုးျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းႀကီး ျဖစ္၍ ျပဳစုခဲ့သမွ်ထဲတြင္ အပင္ပန္းအဆင္းရဲ ခံရဆံုးေသာ က်မ္းျဖစ္ခဲ့ေပသည္။

ဣရိယာပထမွ်တမႈ မရွိေအာင္ စာႏွင့္ စာမ်က္ႏွာေတာ္ မခြာစတမ္း စြဲစြဲလမ္းလမ္း ထိုင္ေန ေလ်ာင္းေနေတာ္မူ သည့္အတြက္ ထိုမွ်သာ ေနထုိင္ သြားရျခင္းျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့ေသာ က်မ္းအေရအတြက္ (၆၁)က်မ္း ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္ ။ အမွန္တကယ္ ဆရာေတာ္ ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့ၾကားက အနားမယူဘဲ က်မ္းတစ္ေစာင္ၿပီးေအာင္ ေရးခဲ့ရျခင္းမွာ သာသနာေတာ္ တစ္ခုေၾကာင့္သာျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကိုမွ မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ေစတနာ သဒၶါတရားစစ္စစ္ျဖင့္သာ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။ဆရာေတာ္ဘုရား၏ အုတ္ဂူအား မႏၲေလးၿမိဳ႕ ၈၂ လမ္း ၊အမွတ္ (၁၃) ေက်ာင္းအနီး၊ မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္ တြင္ဖူးေမၽွာ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း နိဗၺာန္အက်ိဳးေမၽွာ္ႏိုးေဆာ္ လိုက္ပါသည္။ Ref  ; ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္  / ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား၏အတၳဳပတၱိ / မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ (အရွင္ပညာသာမိ)

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *